20
8.08.2016, 17:19Lektura na 2 minuty

No Man´s Sky: Zamieszanie wokół premiery

Wersja pecetowa została opóźniona. Pierwszy patch postawi rozgrywkę na głowie. Przed debiutem nie przeczytamy zbyt wielu recenzji (jeśli w ogóle przeczytamy jakiekolwiek).


Mateusz Witczak

Ostatnia zwłoka skończyła się dla twórców nieciekawie, Sean Murray z Hello Games narzekał wówczas, że rozeźleni gracze wystosowują wobec niego groźby karalne. Wątpliwe jednak, by podobne  pogróżki padły i tym razem, bo choć właściciele pecetów będą musieli uzbroić się w cierpliwość, to tytuł zadebiutuje na komputerach osobistych raptem 3 dni później niż zakładano, tj. 12 sierpnia. 

Niepokoić może natomiast zakres zmian, jakie ma wprowadzić patch dnia pierwszego. Co prawda sygnalizowaliśmy już na naszych łamach, że twórcy wkładają w pierwszą łatkę sporo wysiłku, ale wygląda na to, że informacje o "złotym statusie" No Man's Sky'a były mocno przesadzone. Jak czytamy na oficjalnym blogu produkcji, łatka oznaczona numerkiem 1.03 przyniesie nowe "drogi", jakimi będziemy mogli zaliczać historię (jedną z dotychczasowych przebudowując całkowicie), zwiększy liczbę modeli statków i dodatkowo zróżnicuje faunę i florę. Wprowadzi też korekty w systemie handlu i w zarządzaniu ekwipunkiem, możliwość karmienia przedstawicieli kosmicznej zwierzyny (takie "oswajanie" pozwoli zresztą skorzystać z jej pomocy podczas eksploracji), poprawi AI i grafikę (możemy liczyć na lepsze oświetlenie i wyższą jakość tekstur) oraz sprawi, że wszechświat się rozrośnie (i to ponoć... dziesięciokrotnie!)... A to wcale nie koniec, po dokładniejszy opis szlifów i nowinek odsyłam pod ten adres.

Jednocześnie twórcy polecili wszystkim, którzy mieli już styczność z tytułem, usunięcie dotychczasowych zapisów stanu gry, gdyż w przeciwnym wypadku "stracą oni masę nowej zawartości i doświadczeń".

Istotna modyfikacja jest zresztą przyczyną, dla której największe media nie otrzymały od Sony egzemplarzy recenzenckich i - jak zwykli zjadacze chleba - będą musiały zaczekać na oficjalną premierę. Oczywiście taka jest oficjalna wykładnia, niewykluczone, że wydawca celowo zwleka z wysyłką kodów recenzenckich, by pierwsze oceny nie sprowokowały fali anulowanych preorderów. Jak jest naprawdę dowiemy się na dniach.


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze