Oculus Rift: "Dodamy wsparcie dla Maca, gdy Apple zrobi dobry komputer"
Słowa założyciela Oculusa są mocne, ale nie bezpodstawne.
Wirtualna rzeczywistość budzi kontrowersje. Tematami sporów są najczęściej wysoka cena gogli i wymagania sprzętowe. Oliwy do ognia dolał ostatnio Palmer Luckey, który wprost powiedział:
To, czy Oculus Rift dostanie wsparcie dla Maca jest w rękach Apple. Jeśli tylko wypuszczą dobry komputer, zrobimy to.
Nie jest tajemnicą, że Apple projektuje swój sprzęt z myślą o ludziach pracujących w biurach. Luckey, używając słowa "dobry", miał na myśli taki, który będzie w stanie wyświetlać obraz VR w co najmniej 90 klatkach na sekundę. Jak tłumaczy swoje słowa:
Wszystko sprowadza się do tego, że Apple nie skupia się na high-endowych układach graficznych. Możesz kupić Maca Pro za 6 tysięcy dolarów, a on i tak nie będzie spełniał zalecanych wymagań.
Luckey jest otwarty na współpracę – nie jest więc wykluczone, że kiedyś w wirtualnej rzeczywistości pobuszujemy też na Macu.