17
3.03.2016, 15:30Lektura na 2 minuty

The Division: Przed premierą nie przeczytamy ani jednej recenzji

I ma to sens.


Mateusz Witczak

Słowo wyjaśnienia: przedpremierowe wysyłanie recenzentom kodów/promek nie jest niczym w branży zdrożnym. Wydawcy chcą przecież, żeby krytycy mieli czas na zapoznanie się z materiałem źródłowym, a nie musieli pędzić przez tytuł na złamanie karku, byle tylko opublikować swoje złośliwe wynurzenia i/lub wyrazy miłości, nim jeszcze uwagę czytelnika zawłaszczą inne serwisy.

Od tej reguły zdarzają się jednak niechlubne wyjątki. Jeśli wydawca nie jest pewien odbioru gry (jak w przypadku czwartych Simsów), bądź przewiduje wtopę, negatywne opinie mogłyby, na ten przykład, wpłynąć na anulowanie preorderów i skutecznie zahamować weekendową sprzedaż.

Inne rozumowanie przedstawił duet Bungie/Activision, który przy okazji Destiny chciał, by krytycy mieli możliwośc zapoznania się ze społecznościowym aspektem gry, którego brak mógłby w oczywisty sposób wpłynąć na ich oceny. A choć historia zna przypadki onlajnowych tytułów, dla których stworzono przed premierą "sztuczne środowiska" (patrz. Battlefield 4, Titanfall), Ubisoft rozumuje podobnie, jak Activision. Słowem: przed oficjalnym uruchomieniem serwerów The Division nie powinniśmy się spodziewać ocen. Jak możemy przeczytać na Ubisoft Blog:


The Division było od zawsze projektowane jako płynne, onlajnowe doświadczenie, dające graczom możliwość by grać solo albo jako grupa penetrująca Dark Zone (...) ponieważ zaludnienie serwerów przed premierą nie jest możliwe, recenzenci zaczną grać wraz z całą resztą, gdy tytuł zostanie wydany.


Swoją drogą - nie jest to dla Ubi pierwszyzna, podobnie tłumaczono embargo na oceny The Crew i... Assassin's Creed: Unity (serio!).

W tzw. międzyczasie pozostaje przygotować się do gry, by móc wskoczyć do niej już w momencie startu serwerów. Od dziś będą ją mogli pobrać właściciele pecetów i XBO, posiadacze PS4 zyskają natomiast taką możliwość w nadchodzącą niedzielę (6 marca).


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze