9
5.01.2016, 08:46Lektura na 1 minutę

Rise of the Tomb Raider i Halo 5 poradziły sobie zupełnie nieźle

Jak właściwie sprzedają się ekskluzywne (i "czasowo ekskluzywne") gry na XBO?


Mateusz Witczak

Jak zakomunikował właśnie Microsoft: każdy tytuł z ich świątecznej ramówki (Halo 5: Guardians, Rise of the Tomb Raider, Forza Motorsport 6 i Gears of War: Ultimate Edition) rozszedł się w ponad milionie egzemplarzy. Dla porządku przypomnijmy jednak, że Gearsy i Forza miały na osiągnięcie takiego rezultatu całkiem sporo czasu (odpowiednio: od końcówki sierpnia i od połowy września).

Oczywiście dla twórców Tomb Raidera nie jest to wynik satysfakcjonujący, w końcu Square Enix narzekało przy poprzedniczce na "niesatysfakcjonującą, czteromilionową sprzedaż" (ostatecznie, po rozmaitych bundlach i wyprzedażach, stanęło na znośnych 8 mln), ale miło słyszeć, że po porażce na listach w Wielkiej Brytanii (w której gra zadebiutowała z marnym wynikiem 63 tys. egzemplarzy) Lara nieco sobie odbiła. Zresztą: jej wynik poprawi się już naprawdę niedługo.


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze