Tribes: Ascend ? Żegnajcie, mikrotransakcje, witaj, uczciwe F2P!
Wielu fanów Tribes uznało już Ascend za martwą grę - jak się okazuje, niesłusznie. Kilka godzin temu twórcy gry zupełnie niespodziewanie ogłosili aktualizację, która zupełnie pozbędzie się dających nieuczciwą przewagę mikrotransakcji, odblokowali wszystkie bronie i ulepszenia każdemu graczowi oraz zastąpili kontrowersyjny system klas prostszym podziałem na typy wagowe. Brawo!
"Out of the Blue", zupełnie znikąd. Taką właśnie adekwatną nazwę nosi zapowiedziana dziś łatka do Tribes: Ascend, której opis dostępny jest pod TYM ADRESEM. Kurcząca się społeczność gry przeżyła prawdziwy szok - nagle okazało się, że skażona systemem "Pay2Win" najnowsza część dokona zupełnego resetu systemu progresji, dzięki czemu wszyscy będą startowali z równego pułapu (co jest tak jakby trochę ważne dla tego typu strzelanin). Każda broń i każda jej modyfikacja będą odblokowane od samego początku, a wszystkie dotychczasowe zakupy za prawdziwą walutę zostaną zrefundowane. Czyżby sukces Smite był na tyle duży, by HiRez było z pasji skłonne zainwestować w ten teoretycznie zupełnie nieopłacalny patch?
Ba, potężnej listy usprawnień doczekał się też balans gry - w każdym aspekcie, od broni przez pojazdy po wspomniane zmiany w systemie klas. Poprawiono interfejs i błędy, doszły też trzy nowe mapy Capture The Flag. Co prawda splash, kompensacja lagów czy system kicków nadal nie został usprawniony mimo próśb, ale twórcy będą mieli okazję spojrzeć na to w kolejnych łatkach (które mają nadejść wkrótce).
Obecnie serwery Ascend nie funkcjonują - powinny zacząć działać ponownie w okolicach 22. Kto grał, niech się zainteresuje - za takie zmiany developerzy zasługują na sukces, ale niekoniecznie go osiągną, przez co gra za kilka dni znowu może wrócić do stanu wegetatywnego. Shazbot, oby tak nie było!