18
3.07.2008, 13:28Lektura na 1 minutę

Twórcy Diablo III: "Kolor to twój przyjaciel"

Gdy pojawiły się pierwsze materiały z Diablo III, część fanów nie kryła rozgoryczenia, że "trójka" jest tak kolorowa i że gdzieś zagubił się mroczny klimat poprzedniczek.


Daniel „CormaC” Bartosik

Ba, powstała nawet petycja na rzecz zmiany kierunku artystycznego, w jakim podąża w przypadku Diablo III Blizzard.

Głos w sprawie stylu graficznego Diablo III zabrał producent gry Keith Lee, który wyjaśnił, dlaczego szerokie spektrum kolorów jest dobre.

"Jednym z wniosków, do których doszliśmy podczas prac na grafiką do Diablo III jest to, że kolor jest twoim przyjacielem", wyjaśnia Lee. Dalej tłumaczy, że szeroka paleta barw pozwala tworzyć kontrasty i wyróżniać to, co powinno zostać wyróżnione. "Świetnym przykładem jest 'Władca Pierścieni' - nie wszystko w nim jest mroczne".

Intensywne kolory w oprawie Diablo III Lee tłumaczy też tym, że o ile w poprzednich częściach gracz penetrował podziemia, o tyle tym razem często będzie wychodził na powierzchnię, w związku z czym trzeba było zadabć o odpowiednią zmianę klimatu i różnorodność lokacji.

Czas pokaże, czy zmiany wyjdą Diablo na dobre. Pamiętajmy jednak, że Blizzard nie wydał jeszcze przeciętnej gry. Może po prostu trzeba tej firmie zaufać?


Czytaj dalej

Redaktor
Daniel „CormaC” Bartosik

Gram od ponad 30 lat (zaczynałem na Atari 130 XE, które wciąż mam na biurku), najchętniej sięgam po produkcje z silnym pierwiastkiem akcji, a najbardziej cenię te, które wciągają opowieściami i szarpią za emocje. W wolnych chwilach uprawiam na gitarze metal, czytam, oglądam (za) dużo seriali i odpędzam kijem Football Managery, w których topiłem kiedyś mnóstwo godzin.

Profil
Wpisów1222

Obserwujących19

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze