33
26.10.2015, 09:45Lektura na 2 minuty

PayDay 2: Twórca stara się zatrzymać kałoburzę

Do steamowego/redditowego wątku o PayDayu 2 nie da się obecnie zbliżyć bez parasolki. Powód? Developerzy Overkill, którzy rekami i nogami odżegnywali się od mikrotransakcji, ostatecznie wprowadzili je (zresztą z zaskoczenia), czego tzw. community wybaczyć im nie chce. Powody decyzji wytłumaczył właśnie jeden z producentów, który nie pozostawił zresztą cienia wątpliwości: płatna zawartość zostanie w grze na dobre.


Mateusz Witczak

W poprzednich odcinkach:

1) Overkill wprowadził podczas CrimeFestu płatne wiertła, które pozwalają dostać się do sejfów z bonusowymi skórkami (te mają wymiar nie tylko estetyczny, bo też podnoszą statystyki broni).

2) Overkill nieco złagodził swoje stanowisko, ale wciąż chce nam głębiej zajrzeć do portfeli.

Zagadnięty o nowy model biznesowy Almir Listo cierpliwie wytłumaczył stanowisko swojego pryncypała: firma rozrosła się od premiery gry trzykrotnie (obecnie ma do wykarmienia 75 gąb), a po premierze "dwójki" zamiast zająć się produkcją nowego tytułu, skupiła wysiłki wyłącznie na kontynuowaniu prac nad drugim PayDayem. W efekcie, w ciągu ostatnich dwóch lat studio dostarczyło 88 (!) aktualizacji, a to wcale nie koniec.

Niestety, ani wydanie wersji konsolowej, ani obniżka ceny gry i DLC-ków nie zapewniły developerom dość środków na utrzymanie. Mikropłatności to dla Overkill sposób na podreperowanie funduszy i dalszy rozwój tytułu. Jak konsyliacyjnie zauważa projektant:


Rozumiemy, że pojawiło się wiele złości, agresji i rozczarowania, kiedy dodaliśmy ten komponent. Ale z ekonomicznego punktu widzenia, bazując wyłacznie na statystyce, widzimy, że update Black Marketu działa tak, jak zamierzyliśmy. W przyszłości mamy nadzieję przekonać część społeczności, że była to dobra decyzja, by zapewnić stabilność Overkillowi jako niezależnemu studiu, jak i stabilny rozwój PayDaya 2.


Rzeczywiście, trudno podejrzewać Overkill o intencje, jakie przyświecają dużym wydawcom, a miejmy też na względzie, że mikropłatności w drugim PayDayu nie są wcale inwazyjne. Wątpliwym jest jednak, czy wygłoszone w ramach redditowego AMA oświadczenie zatrzyma potok bluzgów, jaki wezbrał w sieci.


Redaktor
Mateusz Witczak

Do lutego 2023 prowadziłem serwis PolskiGamedev.pl i magazyn "PolskiGamedev.pl", wcześniej przez wiele lat kierowałem działem publicystyki w CD-Action. O grach pisałem m.in. w Playu, PC Formacie, Playboksie i Pikselu, a także na łamach WP, Interii i Onetu. Współpracuję z Repliką, Dwutygodnikiem i Gazetą Wyborczą, często można mnie przeczytać na łamach Polityki, gdzie publikuję teksty poświęcone prawom człowieka, mniejszościom i wykluczeniu.

Profil
Wpisów3462

Obserwujących20

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze