Final Fantasy XV zmienia system walki na mniej automatyczny
Żegnajcie, odpalające się z automatu łańcuchy ataków, które widzieliśmy w demku pod tytułem Episode Duscae. Kontrowersyjne uproszczenie systemu walki nie doczekało się najwyraźniej wystarczająco wielu ciepłych słów od graczy - dlatego w pełnej wersji będziemy mogli ręcznie zmieniać bronie i konstruować w ten sposób własne kombosy.
Nowy styl rozgrywki ma być nieco bardziej skomplikowany, ale bliższy wizji Tetsuyi Nomury sprzed paru lat. Jako, że automatyczne zmiany trzymanej broni podczas kombosów "z puszki" nie przypadły graczom do gustu, odtąd będziemy sami zmieniali d-padem trzymaną broń (możemy jednocześnie mieć założone cztery) i konstruowali własne kombinacje ataków. Zamiast układać ekwipunek w zależności od typu ataków każdego elementu uzbrojenia, będziemy mogli kustomizować broń. Możliwe jednak będzie takie ustawienie opcji i przedmiotów, by walka działa całkiem podobnie, jak w Episode Duscae.