9
18.06.2008, 13:23Lektura na 1 minutę

Długie gry są na wylocie

Legendarny projektant Warren Spector (Deus Ex) twierdzi, że długie gry nie mają racji bytu i wzmacniać się będzie trend ich skracania.


Daniel „CormaC” Bartosik

Spector (na zdjęciu obok) łączy to zjawisko ze wzrostem budżetów gier i skomplikowania ich produkcji. "Tworzenie gry jest tak samo skomplikowane, jak kręcenie filmu w Hollywood", twierdzi. "Koszty produkcji będą wynosiły 35-40 milionów dolarów, nawet 100 milionów, a oczekiwania są ogromne". Spector podkreśla, że branża musi przystosować się do aktualnych wymogów odbiorców. "Ilu z was ukończyło GTA IV?", pyta Spector. "Pewnie 2 procenty. Jeśli wydajemy na grę 100 milionów, chcemy, byście zobaczyli ostatni etap!" Cóż, jestem przekonany, że rekord ustanowiony przez GTA IV w sferze budżetu długo nie zostanie pobity.


Czytaj dalej

Redaktor
Daniel „CormaC” Bartosik

Gram od ponad 30 lat (zaczynałem na Atari 130 XE, które wciąż mam na biurku), najchętniej sięgam po produkcje z silnym pierwiastkiem akcji, a najbardziej cenię te, które wciągają opowieściami i szarpią za emocje. W wolnych chwilach uprawiam na gitarze metal, czytam, oglądam (za) dużo seriali i odpędzam kijem Football Managery, w których topiłem kiedyś mnóstwo godzin.

Profil
Wpisów1222

Obserwujących19

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze