Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITBranżowy przekręt stulecia

CormaC piątek, 13 czerwca 2008, 10:01 News
pc
Limbo of the Lost - logo
Limbo of the Lost - logo

Czegoś takiego sobie nie przypominam. Twórcy Limbo of the Lost "pożyczyli" elementy graficzne m.in. z Obliviona, UT 2003 i 2004, Painkillera, WoW-a, Silent Hilla 4 i RTCW.

Lokacja w Limbo of the Lost
Lokacja w Limbo of the Lost
Oryginalna lokacja w Oblivionie
Oryginalna lokacja w Oblivionie

Lista gier, z których studio Majestic Games zerżnęło lokacje i inne grafiki jest zresztą dłuższa i obejmuje też m.in. Morrowinda, Diablo II, Thiefa: Deadly Shadows i Vampire: The Masquerade - Bloodlines. Z Obliviona trafiły do Limbo żywcem całe lokacje (przykład obok). Jak się okazało, plagiat ten, wytropiony przez serwis GamePlasma, okazał się być czubkiem góry lodowej.

Za tropienie wzięli się też internauci i wyszło na to, że Limbo of the Lost to potworek pozszywany z kawałków innych produkcji. W grze znalazł się zatem korytarz z Return To Castle Wolfenstein, jaskinia z Painkillera, ozdobniki menusów z Diablo II, fragmenty map z różnych edycji Unreal Tournamenta i - tu podobieństwo nie jest stuprocentowe, choć wciąż duże - kursor (ręka boga) z Black & White 2.

Pomysłowi chłopcy z Majestic zerżnęli nawet ornamenty z tapet (!) do Warcrafta, po czym odbili je w lustrze, posklejali i wykorzystali m.in. jako element swojego ekranu ekwipunku. Tego samego zresztą, na którym widać ozdobne ramki z Diablo II. W jednej z lokacji można zauważyć Upiora Pierścienia z "Władcy Pierścieni" udającego Śmierć. W innej z kolei jako dekorację wykorzystano zbroję z Morrowinda. To, co zrobiło trzyosobowe Majestic Games, to Himalaje bezczelności.

Amerykański wydawca nieszczęsnej gry (powstającej zresztą od 1995 roku, początkowo na Amigę) błyskawicznie wydał oświadczenie, w którym klnie się, że nie miał pojęcia o plagiatach. Wycofał też grę ze sprzedaży. Ludzie z Majestic Games są nieosiągalni. Ciekaw jestem, jak wyglądał proces myślowy, który poskutkował decyzją o kradzieży efektów cudzego wysiłku.

Zamieszczone w tym newsie screeny pochodzą z serwisu GamePlasma.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 26 czerwca 2008, 21:50   Alaknar

... // OK, właśnie poczytałem wątki na innych forach... Wychodzi na to, że oni wcale nie zrzynali _lokacji_... Oni robili screenshoty...

A do tego jeszcze fragmenty filmów (Piraci z Karaibów, Spawn...) w trailerach...

Un-be-lie-vable...

czwartek, 26 czerwca 2008, 19:13   Alaknar

@ exkudlaty // O ile się orientuję, sample używane przez zespoły hip-hopowe są na tyle krótkimi fragmentami, że prawo na to zezwala. Albo mają jakieśtam licencje. Nie pamiętam jak to szło. : )

Przekręt stulecia... Chyba nawet nasi politycy by na to nie wpadli...

czwartek, 26 czerwca 2008, 15:40   exkudlaty

co do wydawnia płyt // co do wydawania płyt składających się z fragmentów utworów innych muzyków - hip hop - same sample zerżnięte ze wszystkiego co się da:)

a z grą - rzeczywiście, lokacie żywcem skopiowane (ale ponoć nawet żeby ściągać trzeba mieć odrobinę wiedzy i talentu)

środa, 25 czerwca 2008, 8:14   CormaC

s2nto: // Ciekawe podejscie... W zwiazku z tym gdyby jakis zespol wydal plyte skladajaca sie w przewazajacej czesci z fragmentow cudzych utworow zerznietych na zywca i bezprawnie, to tez bys ją polecal sluchaczom?

wtorek, 24 czerwca 2008, 22:03   s2nto

// Jak ściągać to od najlepszych - taka gra może być bardo interesująca, ponieważ łączy wiele tytułów. Według mnie gracz miałby niejedną radość z przechodzenia takiej gry.

środa, 18 czerwca 2008, 12:50   Sonatica

// hej ;/ ten facet ma twarz barmana z freelancera....

wtorek, 17 czerwca 2008, 20:45   Sonatica

// Ja też mogę zrobić grę metodą kopiuj / wklej?

A tak na marginesie to długo wycinali bo całe 12 lat :D

Hmmm Ciekawe czy chłopakom nie szkoda było czasu na taką robotę.

poniedziałek, 16 czerwca 2008, 19:47   mglu1

Ale rżnięcie! // Fakt, to branżowy przekręt wszech czasów.

niedziela, 15 czerwca 2008, 16:14   James

To się nazywa... // ... kreatywność. Ale trzeba przyznać że nikt jeszcze na to nie wpadł żeby posklejać kilka tytułów w jeden :P

niedziela, 15 czerwca 2008, 14:03   MSM-Mały seryjny morderca

// looooooool

a dobra ta gra chociarz?xDD

O autorze

Daniel
Daniel "CormaC" Bartosik
sekretarz redakcji CD-Action, redaktor prowadzący cdaction.pl

Podobne newsy

Przekręt stulecia - studio się tłumaczy

News
wtorek, 24 czerwca 2008

przekret-stulecia---studio-sie-tlumaczy Twórcy Limbo of the Lost (gra okazała się zlepkiem elementów ukradzionych z innych produkcji), w końcu przerywają milczenie. Tłumaczą, że nic nie wiedzieli!

Komentarzy:
4

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Przeczytać (lub usłyszeć, bo przygotowaliśmy również wersję audio) powinni go zarówno gracze, jak i developerzy.

Komentarzy:
14

Pecety z serii Trident gabarytami przypominały zawsze konsole obecnej generacji. Stąd też moje zdziwienie, gdy do redakcji zawitał Trident A – sprzęt jeszcze bardziej bezkompromisowy, tak pod względem specyfikacji, jak i rozmiarów.

Komentarzy:
3

Przepracowany tester nie zauważa buga, scenarzysta z łapanki pisze brednie, a support nie odpowiada na nasz problem, bo właśnie został zwolniony. Gry to poważny biznes z poważnymi problemami, wobec których bywamy bezbronni. Oręża mogą wkrótce dostarczyć związki zawodowe.

Komentarzy:
7

20-osobowy zespół, kilkadziesiąt wyjazdów do Czarnobyla, 114 lustrzanek, ponad 3000 wspierających na Kickstarterze, 200 tysięcy wpłaconych dolarów. Duże liczby i nie mniejsze oczekiwania – oto Chernobylite.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z