15
14.08.2015, 04:06Lektura na 2 minuty

Prezes EA na temat wydawania Fify co rok, braku singla w Battlefroncie oraz o Hideo Kojimie

Czas na garść wypowiedzi Petera Moore'a – dżentelmena, prezesa i ludzkiej twarzy EA. Zapytano go między innymi o to, czy nie lepiej wydawać aktualizacje do Fify, dlaczego w Star Wars: Battlefront nie będzie prawdziwego trybu single player oraz o sytuację na froncie Konami vs. Kojima.


Dawid „spikain” Bojarski

O Fifie:


Te gry już są „usługami”. Kiedy dołączyłem do EA osiem lat temu, zespół developerów dostarczał grę, robił sobie kilka tygodni przerwy i wracał do roboty z powrotem. Dzisiaj ta gra się nigdy nie kończy. (…) Być może pewnego dnia [FIFA opierać się będzie na aktualizacjach, nie nowych częściach co roku]. Ale w tej chwili wydaje mi się, że ludzie wciąż są spragnieni świetnej, zupełnie nowej pudełkowej gry.


O tym, jak padła decyzja o niezawarciu singla w Battlefroncie:


Podejmuje się decyzję na lata przed wydaniem i planuje się w związku z tym, jak świat wyglądać będzie za te dwa, trzy lata, kiedy gra się ukaże. Chodzi o intuicję producenta i jego wizję dla gry.



Pomiędzy tym, jak zespół zaczyna prace nad grą i momentem, w którym je kończy, świat staje się innym miejscem. Pamiętam, że kiedy zaczęliśmy pracować nad Star Wars: The Old Republic, popularnym modelem była subskrypcja. Kiedy gra była już gotowa [do pokazania], subskrypcje były już passe. Dlatego musieliśmy zatrzymać grę i przebudować ją jako free-to-play z mikrostransakcjami.


Ale przecież gry AAA z singlem sprzedają się zazwyczaj lepiej niż gry AAA bez singla:


Dwie sprawy: po pierwsze, to może być prawda. Po drugie, tak naprawdę mało ludzi gra w singla w tego rodzaju grach. Na to wskazują dane.


O tym, że Kojima i Konami powinni dać sobie buzi na zgodę:


Zawsze lubiłem Kojimę-san. Dogadywaliśmy się kiedy pracowałem w Microsofcie. Myślę, że to, co się tam dzieje… myślę, że powinni się pocałować i pogodzić. Z mojego doświadczenia, a spędziłem wiele czasu pracując w Japonii, myślę, że Konami i Kojima dojdą do porozumienia. Ten rodzaj relacji biznesowej w Japonii zazwyczaj trwa do końca życia, a Kojima jest tak ważną częścią tego, co się tam działo.



Redaktor
Dawid „spikain” Bojarski

Redaktor naczelny CD-Action. Zagraj w Unavowed.

Profil
Wpisów3671

Obserwujących37

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze