Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITOchotnicza policja FPS walczy na Steamie z 30 klatkami na sekundę

Cross piątek, 17 lipca 2015, 11:47 News

Czy denerwuje was, gdy komputerowy port konsolowej gry jest zablokowany w 30 klatkach na sekundę? Słynnego youtubera Total Biscuita na pewno tak - właśnie założył więc na Steamie grupę The Framerate Police, która ostrzega pecetowców przed grami o niskich framerate'ach. Wokół projektu od razu narodziły się kontrowersje.

"Zablokowane w 30 klatkach". "Co-op zablokowany w 30 klatkach". "30 klatek, limit można zdjąć poprzez edycję pliku .ini". "30 klatek w eksploracji, 15 w walkach". Swoje rozumowanie, które doprowadziło do powstania grupy komentującej w ten sposób każdą grę, Total Biscuit wyłuszcza tutaj:

Choć TB zaznacza jasno, że krótkie komentarze nie oceniają w żaden sposób żadnej ze wspomnianych gier, wiele osób zauważa, że już samo istnienie tej grupy ma na swój sposób oskarżycielski czy wręcz roszczeniowy ton - albo dajecie nam tyle klatek, ile chcemy, albo piętnujemy was poprzez zamieszczenie na tej czarnej liście. Wielu twórców i komentatorów gier zauważa, że osiągnięcie 60 efpeesów nie jest tak proste, jak się wydaje, i karanie twórców bez dostatecznych technicznych zdolności za nieumiejętność dobicia do sześćdziesiątki jest przesadą. Hardkorowi gracze pecetowi ripostują, że minimum 60 klatek jest dla nich bardzo ważne i poniżej tego progu gry potrafią być dla nich wręcz niegrywalne.

Z jednej strony trudno się nie zgodzić, że promowanie większej świadomości o wadze elastycznych framerate'ów to coś dobrego. Z drugiej - na kpinę zakrawają niektóre komentarze ludzi nierozumiejących, dlaczego takie gry jak pierwsze Tomb Raidery, Jet Set Radio, trylogia Grand Theft Auto III czy Gothic II: Noc Kruka działały przy akurat tylu klatkach na sekundę (raz: przyczyny historyczne, dwa: wiele gier miały dostosowaną logikę świata do liczby klatek, trzy: gry potrafią stosować slowdown i prędkość działania w balansie rozgrywki...). Czy gracze będą zawsze korzystali z informacji Total Biscuita rozsądnie? Szczerze wątpię, ale miejmy nadzieję, że wynikające z istnienia grupy The Framerate Police zalety przyćmią wszystkie jej negatywne skutki.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: PC,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
poniedziałek, 27 lipca 2015, 15:23   JARNOLD

Dlaczego umieszczenie jakiejś gry jest traktowane jako "kara"? Dla mnie jest to dodatkowa informacja, która może mieć znaczenie dla tych którzy wydali znacznie więcej pieniędzy na swój komputer niż przeciętny zjadacz chleba. Dobrze, że ktoś się tym problemem zainteresował.

niedziela, 19 lipca 2015, 15:38   porky666

Popieram TB w 100%. Co z tego że niektórzy nie będą potrafili z tego skorzystać? Mamy wszyscy równać do tych mniej rozgarniętych? Jeżeli twórcom gier nie chce się lub nie potrafią dobić do tej magicznej bariery 60fps to może powinni zastanowić się nad zmianą pracy? I tak. Mamy pełne prawo wymagać tego od autorów gier. Jeżeli są możliwości to należy je wykorzystywać, a nie hamować całą branżę dla zmyślonej filmowości czy innych durnych wymówek.

niedziela, 19 lipca 2015, 5:02   Takuim

@GuardsmanWłaśnie wygląda świetnie. Wszystkie animacje wyglądają dużo dużo lepiej.

sobota, 18 lipca 2015, 18:56   SerwusX

Nie rozumiem tego "stanowiska twórców". Czy po prostu nie można po prostu nie blokować klatek na żadnym poziomie i niech sobie hula gra na ile GPU pozwoli?

sobota, 18 lipca 2015, 15:37   illuvatar

@ Kawalorn tu bym sie zatrzymał patrząc na filmiki z yt z 60 klatkami mam wrażenie ze jest zbyt płynnie w grach jest ok ale kiedy jest filmowane coś z realnego świata wygląda to nader dziwnie, moze to kwestia przyzwyczajenia do "kinowych doświadczeń"

sobota, 18 lipca 2015, 15:24   mishiu

Bo 30 fps to jest po prostu tak zwana optymalna płynność.

sobota, 18 lipca 2015, 15:11   Kawalorn

@Syskol Bo 40 FPS > 30FPS i jest ładniejsze? Całego Wiedźmina 3 tak przegrałem i było to nadal dużo lepsze niż stałe 30 FPS. A jeśli coś wyglądające bardziej tak jak powinno wyglądać w realu, jest dla ciebie dziwne, to nie pomogę. :P

sobota, 18 lipca 2015, 15:10   illuvatar

Aargh
drobna afera która miałą pokazać ze gsync ma sporo marketingu:) ale jak pokazują doniesienia nv po cichu pracuje nad gsync mobile który ma działać docelowo na bardziej mobilnych sprzetach bez gsync czyli da sie zrobic to samo bez modułu:)

sobota, 18 lipca 2015, 13:37   Syskol

@Kawalorn
Jakim cudem drop o 20FPS jest dla Ciebie lepszy od stabilnych 30? Ja mam wtedy wrażenie, że dostaje cegłą w twarz. Gdy gra nei jest w stanie utrzymać stabilnej liczby klatek to wolę mieć możliwość zablokowania jej na 30 i grać płynnie. Zresztą nie lubię grać w 60FPSach, wszystko wygląda jakos dziwnie

sobota, 18 lipca 2015, 11:58   Guardsman

Z nowszych pozycji Lords of the Fallen. Harkyn macha rękami jak wkurzona teściowa.

O autorze

Aleksander 'Cross' Borszowski
Aleksander 'Cross' Borszowski
redaktor cdaction.pl
Cyberdemon na końcu E4M2. Fundamentem jego moralności jest żelazna zasada wyrzekania się wynagrodzenia pod koniec questa.

Podobne newsy

E3 2019: PC Gaming Show [ZAPIS PREZENTACJI]

News
poniedziałek, 10 czerwca 2019

e3-2019-pc-gaming-show-zapis-prezentacji Gracze pecetowi już teraz mogą być zadowoleni z E3 (patrz: Xbox Game Pass), ale prawdziwe szaleństwo pewnie zacznie się dopiero podczas PC Gaming Show.

Komentarzy:
4

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W końcówce 2000 roku robi się... dziwnie.

Komentarzy:
15

W końcu docieramy do roku 2000. Nie sprawiło to, że nasza wędrówka jest mniej szalona.

Komentarzy:
15

Recenzję mógłbym równie dobrze napisać bez odpalania gry. Zapewne już domyślacie się, co to oznacza...

Komentarzy:
14

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z