15.04.2008, 10:08Lektura na 1 minutę

Płace w branży gier

Game Developer Magazine opublikował wyniki swojego corocznego badania zarobków amerykańskich twórców gier (Game Developer Salary Survey). Przeciętna płaca wyniosła wśród nich w 2007 roku 73.600 dolarów (rocznie, rzecz jasna).


Daniel „CormaC” Bartosik

Najwięcej zarobili branżowi marketingowcy i menadżerowie - średnio 101.848 $ (nie licząc różnego rodzaju premii i bonusów). Pomijając 'ludzi w garniturach' najlepiej zarabiali programiści - średnio 83.383 $. Oni też mogą - co nie dziwi - pochwalić się najlepszym wykształceniem w branży. Na kolejnym miejscu pod względem rocznych zarobków uplasowali się producenci (78.716 $; pozdrowienia dla Jade Raymond z Ubi), dźwiękowcy (73.409 $), graficy i animatorzy (66.594 $), designerzy/projektanci (63.649 $) i pracownicy działu jakości (39.063 $). W porównaniu do zeszłego roku średnia płaca w branży wzrosła bardzo nieznacznie, bo w 2006 roku wynosiła 73.316 dolarów. Zainteresowanych odsyłam TUTAJ.

Dla porównania: nauczyciel w szkole podstawowej może liczyć w USA na średnie roczne wynagrodzenie w wysokości ok. 50 tys. dolarów, dentysta - ok. 130 tys., księgowy - ok. 40 tys.

Podobno średnia płaca w branży gier w Unii Europejskiej wyniosła w 2007 roku 52.408 dolarów. Hmmm... Ciekawe, czy ktoś nie pomylił tu dolarów z euro...


Czytaj dalej

Redaktor
Daniel „CormaC” Bartosik

Gram od ponad 30 lat (zaczynałem na Atari 130 XE, które wciąż mam na biurku), najchętniej sięgam po produkcje z silnym pierwiastkiem akcji, a najbardziej cenię te, które wciągają opowieściami i szarpią za emocje. W wolnych chwilach uprawiam na gitarze metal, czytam, oglądam (za) dużo seriali i odpędzam kijem Football Managery, w których topiłem kiedyś mnóstwo godzin.

Profil
Wpisów1222

Obserwujących19

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze