[Weekend z Dark Souls 2: SotFS] Co to jest ten SotFS w ogóle?
Jeżeli graliście już, albo ciągle gracie, w Dark Souls 2, to pewnie wiecie, że grafika w grze różni się od tej, którą widzieliśmy w trailerach na E3. Twórcy oczywiście też o tym wiedzą i zamierzają niedociągnięcie naprawić – sprzedając w rok po premierze remaster, który trochę do gry doda, a trochę naprawi.
Scholar of the First Sin to potężny patch do niedoskonałej gry, w której jestem od roku zakochany. Namco postanowiło udostępnić go w trzech wersjach, a każda z nich się od siebie trochę różni, dlatego jeżeli w ogóle rozważacie wydanie na niego pieniędzy, to dość trudno jest się zorientować w tym, co zawiera, co zmienia, i na co właściwie będzie dostępny. Spieszę z pomocą!
Jedną z nich jest DARMOWY PATCH, który dostępny jest dla posiadaczy „dwójki” na PC, PS3 i X360, już od lutego. Dodano w nim przede wszystkim trochę ciekawych elementów fabularnych, ale i funkcjonuje jako kolejna łatka poprawiająca matchmaking i balans. Jeżeli tylko to was interesowało, a poza tym problemów z grą nie mieliście: SotFS macie już od dwóch miesięcy na swoim sprzęcie i nie musicie wydawać na niego pieniędzy.
Jeżeli jednak interesuje was „wersja reżyserka” Dark Souls 2, to Scholar of the First Sin wprowadza ładnych parę zmian do rozgrywki – i to może przesądzić o ewentualnej chęci inwestowania w ten dodatek. Teraz jednak zaczynają się schody:
Scholar of the First Sin dostępne będzie na dwa sposoby:
– jedyną różnicą od normalnej edycji jest to, że w paczce znajdziecie wszystkie trzy wydane do tej pory DLC.
Opcja a) nas nie interesuje, bo w jej skład wchodzi dokładnie to, co już macie, albo mieć możecie bez większych problemów.
Interesuje nas opcja b), która
1) Pozwala pograć w Dark Souls 2 na nowych konsolach w 60 klatkach na sekundę
2) Poprawia grafikę wersji PC
3) Zmienia rozstawienie przeciwników, dodaje nowe skróty na mapach i (podobno) poprawia projekt rozgrywki
4) Dodaje nowe bronie i pancerze
5) Dodaje nowych NPC nawiedzających nasze światy
6) Zwiększa limit graczy w sieci z 4 do 6
7) Zawiera wszystkie DLC
Jedyne problemy to:
- nie da się przerzucić zapisanych stanów gry ze starej wersji do nowej (nawet na PC!).
- rozdzielono serwery sieciowe: jeżeli kupicie nową, pełną reżyserską wersję na PC, to nie pogracie z ludźmi, którzy mają Dark Souls 2. Ani z tymi, którzy kupią pełną wersję, ale bez ulepszeń graficznych i gameplayowych.
Czyli, w mocnym skrócie, jeżeli macie Dark Souls 2, to jedyną aktualizacją, którą powinniście ewentualnie rozważać jest ulepszona graficznie do DX11 pełna wersja reżyserska. Pudełko będzie kosztować w Polsce ok 140 złotych (PC), albo 220 złotych w wersjach na PS4 i XBO.
Zwiększyły się tylko wymagania sprzętowe więc uważajcie:
Minimalne:
OS: Windows 7 SP1 64bit / Windows 8.1 64bit
CPU: Intel Core i3 2100 3.1GHz / AMD A8 3870 3.6GHz
Pamięć: 4GB RAM
Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 465 / ATI Radeon HD 6870
DirectX: 11
Dysk: 23GB wolnego miejsca
Zalecane:
OS: Windows 7 SP1 64bit / Windows 8.1 64bit
CPU: Intel Core i7 2600 3.4GHz / AMD FX 8150 3.6GHz albo lepszy
Pamięć: 8GB RAM albo więcej
Karta graficzna: NVIDIA GeForce GTX 750 (700 series) albo lepsza / ATI Radeon HD 7850 (7000 series) albo lepsza
DirectX: 11
Dysk: 23GB wolnego miejsca
Everybody wants to be a Master — everybody wants to show their skill. Everybody wants to get there faster, make their way to the top of the hill. Each time you try you're gonna get just a little bit better. Each day we climb one more step up the ladder. It's a whole new world we live in — it's a whole new way to see. It's a whole new place, with a brand new attitude. But you've still gotta catch 'em all... And be the best that you can be!