´Nie wierzyłem w taką skalę piractwa´
´Na początku nie uwierzyłem. Wydawały się o wiele za wysokie´, komentuje wyniki badań dotyczących piractwa na PC Michael Fitch - dyrektor kreatywny z THQ.
'Wyniki badań, które widziałem, wskazywały na skalę piractwa w wysokości 70-85% na PC w Stanach, ponad 90% w Europie, zaś w Azji były to niebotyczne wartości', mówi Fitch. 'Na początku nie uwierzyłem. Wydawały się o wiele za wysokie. Potem zauważyłem, że na konsolach BioShock sprzedaje się 5 razy lepiej, niż na PC, zaś Call of Duty 4 dziesięciokrotnie lepiej'.
Tłumaczy też, że piractwo szkodzi nie tylko sprzedaży gier, podając za przykład Titan Questa. 'Dużo ludzi skarżyło się, że gra zawiesza się zaraz po wyjściu z pierwszej jaskini. Zgadza się. Włączało się tam zabezpieczenie antypirackie.', opowiada Fitch. Ludzie mieszali grę z błotem za niestabilność i robili jej tym samym antyreklamę, a grali na pirackich kopiach.
Czytaj dalej
Gram od ponad 30 lat (zaczynałem na Atari 130 XE, które wciąż mam na biurku), najchętniej sięgam po produkcje z silnym pierwiastkiem akcji, a najbardziej cenię te, które wciągają opowieściami i szarpią za emocje. W wolnych chwilach uprawiam na gitarze metal, czytam, oglądam (za) dużo seriali i odpędzam kijem Football Managery, w których topiłem kiedyś mnóstwo godzin.