Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITWander: MMO bez walki szansą na powiew świeżości w zastałym gatunku? [WIDEO]

spikain środa, 19 listopada 2014, 18:00 News
Wander
Wander

Uwaga, stwierdzę oczywistość: znaczna większość dzisiejszych MMO to nudna breja, z której trudno wyłowić coś ciekawego. Kolejne bezpieczne klony – zazwyczaj z Korei – sprawiają, że gatunek coraz bardziej potrzebuje przełomu. Nie chcę zapeszać, ale trzymajcie kciuki za Wander.

Ogromną część czasu spędzonego przy grach MMORPG poświęca się na walkę. Czy to grind, czy to questy (polegające na grindzie), czy to raidy, bitwy i tak dalej – walka jest wszechobecna i to z nią związane są takie elementy jak rozwój postaci. Potrafi się to na dłuższą metę zrobić potwornie nudne, zwłaszcza że systemy walki w większości MMO nie zachwycają na tyle, by była ona przyjemna sama w sobie.

A gdyby tak spróbować – skupcie się – bez bicia tysięcy mobów? MMO oparte o eksplorację i historię? Pomysł na Wander brzmi co najmniej dziwnie, ale na tyle odważnie i ciekawie, że warto śledzić postępy. Gra ukaże się w marcu 2015 na PC i PS4.

W Wander budzimy się w lesie, którego nie znamy, w dziwnej formie. Najpierw wcielamy się w Orena – chodzące drzewo, a potem też w latającego gryfa, pływającego azertasha (?) oraz szybką hirę (?!). Dzięki temu przemierzając świat gry poznamy go z różnych perspektyw. Zapewne wielu kart jeszcze nie odkryto – ma to być przecież MMO, a nie interaktywne National Geographic. Trzymam kciuki, żeby był to jeden z niewielu przejawów gier z tego gatunku, przy tworzeniu których twórcy zorientowali się, że można zrobić fajne questy nie opierające się na zbieractwie i zabawie w kuriera.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:

Nasze zasoby

Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
czwartek, 20 listopada 2014, 12:42   Veldrim

Wander jest tylko jeden, ten z Shadow of the Colossus, piękna gra.

czwartek, 20 listopada 2014, 8:37   lech8

@Gunhawk Ale to jest innowacja, wybrzydzasz. Może być oparte na setkach minigier, "kłizach", krzyżówkach. Na ten moment wiemy tylko że nie będzie się tłuc mobów.

środa, 19 listopada 2014, 23:38   EastClintwood

Walka to najprostrzy element rywalizacji - i zwykle najciekawszy, jeśli nie zaimplementują do tej gry żadnej formy rywalizacji to szybko zostanie zapomniana.

środa, 19 listopada 2014, 21:24   SiopeR

Warlords of Draenor jest wyznacznikiem [beeep]istości MMO. Własna baza, świetna fabuła i przyjemny system walki ;)

środa, 19 listopada 2014, 21:07   Gunhawk

Heh, pacyfistyczne MMO? Nie panie, to nie przejdzie. Tak naprawdę nie potrzeba w tym gatunku rewolucji a rozwoju pomysłów. Mniej kopiowania a więcej innowacji, Chociaż obecnie pewnie nie ma co na to liczyć.

środa, 19 listopada 2014, 20:47   kilop206

Nic mnie raczej nie przekona do MMO. Pomysł na pacyfistyczną grę mi się podoba, ale obawiam się, że będzie wiało nudą. Zobaczę co z tego wyniknie, ale nadziei dużych nie mam, głównie przez słowo ,,MMO". Dla mnie to synonim nudy i ogłupienia.

środa, 19 listopada 2014, 20:06   Mako0

przynajmniej z wyglądu dana, np: broń różniła się od tego co zdobyła inna osoba, a może nawet dany przedmiot był unikatowy w całej grze po wsze czasy.
Prawdę powiedziawszy możliwości jest co niemiara ale żaden producent nie chce się porywać na duże projekty (może poza blizzardem, które i tak wymiękło) ponieważ łatwiej jest skopiować inne mmorpg i zarobić X gwarantowanej kasy.

środa, 19 listopada 2014, 20:03   Mako0

gdzie gracz musi tak jak w np: Skyrim&039;ie pójść i porozmawiać z NPC żeby nie tylko czegoś się dowiedziec ale i znaleźć jakieś zadania. Przecież można zrobić taki system gdzie gracz nawiązuje kontakt z danym npc i im więcej jemu pomaga tym ciekawsze/lepsze questy i nagrody dostaje. Ba! Można dodać x% szansę na quest gdzie gracz ma możliwość zdobycia legendarnej broni/zbroi lub jej części, która to jest losowo generowana przez system, który potrafi dzięki zadanym parametrom losowo generować broń tak aby...

środa, 19 listopada 2014, 20:00   Mako0

Mmorpg&039;i są obecnie nudne nie dlatego że wszystko opiera się na walce i rozwoju postaci ale dlatego że deweloperzy zamiast starać się rozbudować już znane elementy mmorpg&039;ów tylko je kopiują jeden od drugiego. Jedyne mmorpgi, które zrobiły krok do przodu to SWTOR ze swoją ciekawą propozycją na questowanie w stylu single player i ESO, które pokazało że nie trzeba "znaków" zapytania żeby znaleźć quest. W ogóle nie rozumiem dlaczego jeszcze nikt nie zrobił mmorpg&039;a z kompletnie przebudowanym systemem questów..

środa, 19 listopada 2014, 19:30   nortalf

Bardzo ciekawe, tylko szkoda, że MMO.

O autorze

Dawid 'spikain' Bojarski
Dawid 'spikain' Bojarski

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W tym tygodniu zostawiam jeden długi sygnał i dwa krótkie.

Komentarzy:
2

W dobrze strzeżonym podziemnym kompleksie, w murach więzienia, w ścianach starego domu?

Komentarzy:
5

Tradycja i nowoczesność, Japonia i Wielka Brytania. Tak jak wędrówka Jina Sakaiego, który odrzuca samurajskie wartości i staje się duchem, tak ścieżka dźwiękowa Ghost of Tsushima łączy odmienne światy.

Komentarzy:
8

Kiedy myślisz o kinie samurajskim, automatycznie przychodzi do głowy jedno nazwisko – Kurosawa. Jeśli więc ktoś ma ambicję stworzyć olbrzymiego sandboxa z akcją osadzoną w XIII-wiecznej Japonii, z konieczności będzie musiał szukać inspiracji w obrazach mistrza. Nie inaczej było w przypadku Ghost of Tsushima.

Komentarzy:
5

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z