Kawałki Battlefield 4 działają na iOS
Od kiedy Apple wprowadziło Metal, na iOS niemożliwe staje się możliwym. Chodzi oczywiście głównie o gry, które teraz mogą wyczyniać cuda na tym samym sprzęcie, na którym jeszcze jakiś czas temu nie miałyby prawa bytu. Metal chwalą również przedstawiciele Frostbite, którzy dla sportu postanowili przeportować Battlefield 4 na iOS. I niektóre jego części rzeczywiście działają.
Jak wspomina Kristoffer Benjaminsson:
Było ciężko. Aby działały takie aspekty jak destrukcja albo przesuwające się źródła światła, większość rzeczy w Frostbite engine dzieje się w czasie rzeczywistym. To zwiększa wymagania – trzeba dostarczyć duże, bardzo szczegółowe światy z doskonałą jakością wizualną. Robiliśmy postęp jeśli chodzi o implementację poszczególnych elementów, ale limity sprzętowe i software’owe zmuszały nas do zmniejszania liczby obiektów lub akceptowania gorszej grafiki. Wszystko to zmieniło się, kiedy Apple wprowadziło Metal.
Teraz ponoć Battlefield 4 – przynajmniej częściowo – działa zadowalająco na iOS.
Twórcy zapewniają, że to tylko testy mające skończyć się demem technicznym sprawdzającym możliwości silnika. Ale kto wie – może kolejny Battlefield będzie już tworzony z myślą o portach mobilnych?
Redaktor naczelny CD-Action. Zagraj w Unavowed.