11
22.10.2014, 15:01Lektura na 3 minuty

Everstar: "Harry Potter z nastoletnimi gladiatorami" od byłych pracowników BioWare´u [WIDEO]

Psycho Sorted to studio założone przez byłych pracowników BioWare’u składające się m.in. z ludzi maczających palce w grach z serii Command & Conquer, The Elder Scrolls, Mass Effect czy World of Warcraft. Ekipa właśnie zapowiedziała swoją pierwszą grę – Everstar. Na realizację projektu developerzy potrzebują jednak pieniędzy, które postanowili zebrać za pośrednictwem Kickstartera.


Piotrek66

Akcja Everstar osadzona zostanie w fantastycznym królestwie Avalli, w którym grasują potwory. Problem w tym, że maszkary mogą dostrzec tylko młodzi. I to właśnie dlatego władcy krainy postanowili wysłać dużą grupę dzieci do Akademii Morningstar, gdzie mają nauczyć się bitewnego rzemiosła.

W grze trzeba będzie nie tylko walczyć z monstrami, ale uczestniczyć w życiu szkoły, któremu podlegać będzie rozgrywka. Nie powiedziano tego wprost, ale całkiem możliwe, że gracze będą musieli – niczym w Bully – uczestniczyć w zajęciach. Choć w końcu okaże się, że akademia skrywa jakąś mroczną tajemnicę, którą trzeba będzie – a jakże – odkryć. Nie bez powodu twórcy określają Everstar jako „Harry’ego Pottera z nastoletnimi gladiatorami” albo „Dragon Age z usprawnioną rozgrywką i głębokimi relacjami z NPC-ami z Persony 4”.

Bo musicie wiedzieć, że produkcja ma być erpegiem z krwi i kości. Niczym właśnie w Dragon Age’u będzie można pokierować drużyną składającą się z maksymalnie sześciu bohaterów (będzie można przejść grę w kooperacji z pięcioma innymi użytkownikami). Starcia toczyć będzie można w trybie taktycznym (z aktywną pauzą, wydawaniem rozkazów i kamerą zawieszoną nad polem bitwy) lub obejmując sterowanie nad konkretną postacią. Developerzy chwalą się przy tym, że w ich grze lokacje, będą odbywać się walki, mają być w pełni trójwymiarowe. Nie chodzi jednak o aspekt graficzny – na przykład bohaterowie będą mogli ześlizgiwać się ze stromego terenu, unikać strzał, skakać z wysokości czy rzucić wrogiem o ścianę. Innymi słowy – będzie można wykorzystać możliwości, jakie daje otoczenie.

Aha – zabraknie danych liczbowych generowanych przez wirtualne kości. Nie będzie szans na uniknięcie ataku czy zadanych obrażeń. Twórcy obiecują też mądre AI towarzyszy, którzy będą mogli „inteligentnie” flankować przeciwników, blokować ich ataki i korzystać z umiejętności. No i nie zabraknie oczywiście wyborów, z którymi związany jest ciekawy system mający śledzić konsekwencje w podejmowanych decyzjach. Jeśli przyjaciele zauważą, że wybory bohatera gracza nie mają sensu, mają na to odpowiednio zareagować.

Everstar ma ukazać się w kwietniu 2016 rok na PC, Xboksie One i PlayStation 4. Co ciekawe, gra zostanie wydana od razu po polsku. Najpierw jednak twórcy muszą zgromadzić odpowiednie fundusze na ukończenie projektu, a potrzebują aż 850 tysięcy dolarów. To dużo, ale w ramach uruchomionej na Kickstarterze zbiórki zdobyli już (w chwili pisania newsa) ponad 7,5 tysiąca dolarów, a do końca akcji pozostało jeszcze 25 dni. Wesprzeć developerów możecie TUTAJ.

Poniżej znajdziecie wideo-wiadomość od autorów i gameplay pochodzący z bardzo wczesnej wersji produkcji:

Wiadomość:

Gameplay:


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze