132
9.10.2014, 14:13Lektura na 4 minuty

Assassin´s Creed: Unity z taką samą rozdzielczością i liczbą klatek na sekundę na obu konsolach. Dlaczego? [UPDATE 2]

Assassin’s Creed: Unity na obu konsolach – Xboksie One i PlayStation 4 – działać będzie w 30 klatkach na sekundę i w rozdzielczości 900p. jest to o tyle dziwne, że najprawdopodobniej wersja na PS4 mogłaby wyświetlać obraz w nieco wyższej rozdziałce... Skąd więc taka decyzja?


Piotrek66

Przedstawiciele Ubisoftu w rozmowie z VideoGamerem tłumaczą, dlaczego w obu edycjach zdecydowali się zablokować liczbę FPS-ów i rozdzielczość na tym samym poziomie. Robią to w dość pokrętny sposób…

Jak mówi Vincent Pontbriand, starszy producent Assassin’s Creeda: Unity:


Zdecydowaliśmy się ustawić liczbę wyświetlanych klatek I rozdzielczość na tym samym poziomie, żeby uniknąć wszystkich dyskusji na ten temat.


Czyli: dostosujemy grę w wersji na mocniejszą konsolę do edycji na słabszą. Po to tylko, by gracze nie toczyli zażartych dyskusji i wojenek w internecie. Chyba jednak nie tędy droga. Co prawda Pontbriand nie wskazał, które wydanie trzeba było „pogorszyć”, ale najprawdopodobniej chodzi o wersję na PS4, które jest nieco mocniejsze od XBO.

Przy okazji – dlaczego nie udało się osiągnąć wyższej liczby klatek i/lub rozdzielczości na słabszej z konsol? Jak mówi Pontbriand:


Technicznie rzecz ujmując, chodzi o procesor. Karty graficzne są naprawdę potężne, graficznie gra wygląda oczywiście bardzo dobrze, ale to procesor odpowiada za AI i liczbę NPC-ów na ekranie – wszystkie systemy działają jednocześnie. Szybko zostaliśmy przez to ograniczeni, co było trochę frustrujące, bo myśleliśmy, że oprócz sztucznej inteligencji wszystko będziemy mogli znacząco ulepszyć. Nie chodzi o liczbę polygonów, które wpływają na płynność. Moglibyśmy uruchomić grę w liczbie 100 klatek na sekundę, jeśli chodziłoby tylko o grafikę, ale ze względu na AI jesteśmy ograniczeni do 30 FPS-ów.


Jeśli twórcy już teraz mają takie problemy z nowymi konsolami, strach się bać tego, co będzie w przyszłości.

[UPDATE]:

Uderz w stół, a nożyce się odezwą? Na łamach Eurogamera przedstawiciele Ubisoftu wystosowali oświadczenie, w którym wyjaśnili, że ostateczna decyzja, co do rozdzielczości i wyświetlanej liczby klatek na sekundę, nie została jeszcze podjęta. Jak czytamy:


Ostateczna liczba klatek na sekundę i rozdzielczość Assassin’s Creeda: Unity nie została jeszcze zatwierdzona. Na razie możemy jednak powiedzieć, że pokazywaliśmy grę w 900p w trakcie naszego ubiegłotygodniowego pokazu dla mediów.


Z kolei w innym oświadczeniu opublikowanym przez serwis Polygon przedstawiciele Ubisoftu tłumaczą, że słowa Vincenta Pontbrianda zostały źle zrozumiane. Zaznaczają, że developerzy nie pogorszyli jednej z wersji na korzyść drugiej.

Innymi słowy – właściciele PS4 mogą mieć jeszcze nadzieje, że ich wersja wyświetlana będzie jednak w wyższej rozdziałce albo z większą liczbą FPS-ów.

[UPDATE 2]:

Twórcy po raz kolejny postanowili wytłumaczyć się z decyzji o zablokowaniu liczby klatek na sekundę na poziomie 30. Okazuje się, że nie chodzi tylko o moc konsol. Nicolas Guerin, projektant świata w Assassin’s Creed: Unity, w rozmowie z serwisem TechRadar wyjaśnił, że gdyby zwiększyć liczbę FPS-ów, gra wyglądałaby „dziwnie”. Jak mówi:


Od dawna chcieliśmy osiągnąć poziom 60 klatek na sekundę. Nie był to dobry pomysł, ponieważ tak naprawdę na tylu FPS-ach nie zyskujesz wiele, a obraz nie wygląda autentycznie. To trochę przypomina film Hobbit [jedna z wersji była wyświetlana w 48 FPS-ach], który wyglądał bardzo dziwnie.


Guerin zaznacza, że branża coraz częściej rezygnuje z 60 klatek na sekundę – taka liczba nie wpływa po prostu dobrze na jakość obrazu. Z kolei w tym samym wywiadzie Alex Amancio, dyrektor kreatywny Assassin’s Creed: Unity, stwierdził, że dzięki 30 FPS-om gra jest bardziej „filmowa”. Jak mówi:


30 klatek na sekundę było naszym celem, wtedy produkcja wygląda bardziej filmowo. 60 FPS-ów jest dobre dla shooterów, ale nie dla trzecioosobowych gier akcji. W 30 klatkach na sekundę ludziom bardziej się podoba. Dzięki temu możemy też wykorzystać maksimum mocy platform w innych obszarach. To tak jak z tym ciągłym pytaniem o rozdzielczość. Czy naprawdę zależy wam na liczbie pikseli? Jeśli gra wygląda niesamowicie, kto przejmuje się liczbami?


Co o tym myślicie?


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze