99
10.07.2014, 10:38Lektura na 2 minuty

Dlaczego mobilny Dungeon Keeper był tak zły? Bo, wyobraźcie sobie, nie byliście gotowi na taką innowację!

Bardzo się cieszę, że EA nie ma w katalogu absolutnie żadnej gry, która jakkolwiek mnie obchodzi, bo mogę stać sobie spokojnie z boku i śmiać się z niemal wszystkiego, co robią. Tym razem padło na Dungeon Keepera, którego mobilna odsłona według jednego z przedstawicieli firmy, wywołała falę gniewu, bo była zbyt innowacyjna i po prostu nie byliście na nią gotowi.


Berlin

Jakiś czas temu nowy szef EA, Andrew Wilson, stwierdził że mobilny Dungeon Keeper to "wstyd", a raczej że model biznesowy, który źle opracowali, to wstyd. I jedno i drugie to, oczywiście, prawda. Dzisiaj usłyszeliśmy z kolei opinię Franka Gibeau, człowieka nadzorującego dział gier mobilnych w EA, który powiedział w wywiadzie dla Games Industry, że:


"Z Dungeon Keeperem było kilka problemów. Myślę, że mogliśmy być zbyt innowacyjni, spróbowaliśmy też kilku rzeczy, na które ludzie po prostu nie byli gotowi... Nie wydaje mi się, żebyśmy zrobili dobrą robotę reklamując to, czym gra jest, czy rozmawiając z fanami o ich oczekiwaniach względem tego, czym Dungeon Keeper będzie, albo czym ostatecznie być powinien".


Serio? W którym miejscu nowa wersja starej gry przerzucona na platformy mobilne jest innowacyjna? W którym miejscu bardzo słaba wersja starej gry na platformach mobilnych jest innowacyjna? W jaki sposób dojenie ludzi wykorzystując do tego nostalgię jest innowacyjne? 

Na co ludzie nie byli gotowi? Na dziesiątki mikropłatności, bez których grać się nie dało? A może nie byli gotowi, żeby wyciągać pieniądze z kieszeni i po prostu zasypywać nimi giganta, który przez kilka lat z rzędu był nominowany do nagrody złotej kupy jako najgorsza amerykańska firma (i dwa razy wygrał)? Giganta, który zrezygnował z Online Passów, żeby nie denerwować graczy, a potem w żywe oczy kłamał im, że SimCity nie może działać bez internetu... a jednak okazało się, że może? Giganta, który... naprawdę mam dalej wymieniać?

Jedyne, co było w tym całym absurdzie chociaż trochę innowacyjne, to mechanizm nie pozwalający użytkownikom w wygodny sposób zostawić krytycznej oceny. Dzięki za takie innowacje, EA.

Ciekawe, czy kiedyś doczekamy się dnia, w którym przedstawiciele tej firmy wezmą cokolwiek na klatę zamiast mamić fanów swoich gier takimi pierdołami, jakie wypluwa z siebie Gibeau.

psycho_176k6.gif

Redaktor
Berlin

Everybody wants to be a Master — everybody wants to show their skill. Everybody wants to get there faster, make their way to the top of the hill. Each time you try you're gonna get just a little bit better. Each day we climb one more step up the ladder. It's a whole new world we live in — it's a whole new way to see. It's a whole new place, with a brand new attitude. But you've still gotta catch 'em all... And be the best that you can be!

Profil
Wpisów1396

Obserwujących9

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze