14
31.03.2014, 17:30Lektura na 2 minuty

Nowe gry od Square Enix - na przykład kolejny Hitman - stanowić będą powrót do korzeni

Wśród jRPG-ów zauważalna jest tendencja odchodzenia od tradycyjnego modelu rozgrywki, charakteryzującego się chociażby turowymi walkami. Wygląda na to, że między innymi za sprawą sukcesu Bravely Default z 3DS-a na zachodzie, Square Enix poważnie przemyślało powrót do korzeni. Dotyczy to również nowego Hitmana.


Dawid „spikain” Bojarski

W rozmowie z Nikkei Trendy, Yosuke Matsuda, prezes Square Enix, powiedział, odwołując się do przykładu (albo raczej antyprzykładu) Hitman: Absolution:


Kiedy skupiasz się za bardzo na aspekcie globalnym, możesz stracić z oczu ludzi, dla których tak naprawdę robisz grę. Jeśli chodzi o tytuły AAA, jakie w tej chwili tworzymy, chcemy po prostu wrócić do korzeni i skupić się na core'owych fanach, pracując ciężko nad rzeczami, które mogą wywołać reakcję fanów typu "to jest Hitman, jakiego znamy".


Odniósł się też do sukcesu Bravely Default, tradycyjnego jRPG na 3DS-a, na zachodzie. Sukcesu, który zaskoczył nawet samego producenta gry, Tomoyę Asano:


Z drugiej strony, są takie gry, jak jRPG, które zrobiliśmy dla japońskiej widowni - z odpowiednimi gatunkowi elementami - Bravely Default, które sprzedało się dobrze na całym świecie.


Co wynika z tych przemyśleń? Wygląda na to, że same dobre rzeczy:


Biorąc to pod uwagę, jest takie poczucie masy, które sprawia, że zatraca się obraz niszy. Jeśli więc chodzi o nowe gry, które od teraz będziemy robić... może to zabrzmieć trochę ekstremalnie, ale mamy zamiar tworzyć je jako "ciężkie" jRPG. Wierzę, że w ten sposób możemy się lepiej skupić na naszych odbiorcach, co również przyniesie lepsze rezultaty.


Ja się zgadzam i już zacieram ręce na to, co szykuje nam Square Enix. A wy?


Redaktor
Dawid „spikain” Bojarski

Redaktor naczelny CD-Action. Zagraj w Unavowed.

Profil
Wpisów3671

Obserwujących37

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze