1
20.03.2014, 14:32Lektura na 1 minutę

Kolejna wersja CryEngine z paroma nowościami i obsługą Mantle

Na tegorocznym Game Developers Conference – imprezie przygotowanej dla twórców gier – studio Crytek zaprezentowało najnowszą wersję swojego flagowego silnika CryEngine. Pojawiło się w nim sporo nowości graficznych, a jedną z nich jest wsparcie dla interfejsu Mantle od AMD. Najważniejsze jednak, że podobnie jak w przypadku Unreal Engine, Niemcy zamierzają udostępniać technologię w systemie abonamentowym.


Piotrek66

Crytek postanowił pójść śladem Epic Games – CryEngine będzie udostępniany w formie miesięcznej subskrypcji kosztującej 9,90 dolara. W zamian klient otrzyma te same narzędzia, które zostały wykorzystane m.in. w pracach nad Ryse: Son of Rome. Z usługi będzie można korzystać od maja.

Kolejna edycja CryEngine przyniesie ze sobą kilka nowych opcji i „ficzerów”. Wśród nich znalazły się m.in. cieniowanie oparte na fizyce, które symuluje interakcje pomiędzy światłem, a materiałem danego przedmiotu wykorzystując fizykę. Do tego dojdzie animacja generowana dzięki pamięci cache, a także ulepszone renderowanie modeli postaci.

To wszystko zostanie udostępnione developerom w formie aktualizacji, która powinna zostać opublikowana pod koniec miesiąca. Poza tym pojawi się w niej wsparcie dla Linuksa, a także natywna obsługa interfejsu Mantle od AMD, co powinno znacznie zwiększyć wydajność tworzonych na silniku Cryteka produkcji.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze