4
17.03.2014, 15:03Lektura na 2 minuty

Proven Lands: Don´t Starve, Star Trek i "Obcy" w jednym. Proceduralnie generowany sandbox sci-fi [WIDEO]

Otwarty, generowany proceduralnie świat osadzony w realiach sci-fi, z wieloma planetami do odwiedzenia i sekretami do odkrycia, a do tego stawiający na rozgrywkę znaną z gier typu roguelike. Takie będzie Proven Lands – nowa produkcja niemieckiego studia thesetales, która wylądowała na Kickstarterze.


Piotrek66

Proven Lands inspirowana Don’t Starve, Star Trekiem i „Obcym” gra osadzona w realiach science-fiction z proceduralnie generowanym uniwersum i wieloma tajemnicami – fizycznymi, biologicznymi i chemicznymi – do odnalezienia oraz odkrycia. W każdej sesji nowe planety – wraz z ukształtowaniem terenu (rozlokowaniem pustyń, lasów, rzek i gór) i ich biomasą – powstawać będą w sposób losowy. Ale nie tylko one – przy rozpoczęciu nowej rozgrywki pojawią się też przedmioty z niewidzianymi wcześniej nazwami i innymi statystykami.

Fabuła składać się będzie z dwóch części. Główna opowieść podzielona zostanie na pięć epizodów (w planach są jeszcze trzy kolejne, o ile uda się zebrać odpowiednią sumę pieniędzy), na przestrzeni których poruszane wątki będą miały wymiar filozoficzny – gracz zmierzy się z zagadnieniami dotyczącymi przyjaźni, odwagi, odpowiedzialności, a nawet ciąży. O ile jednak zechce, bo śledzenie historii nie będzie obowiązkowe.

Za drugą część fabuły odpowiedzialna będzie zaprojektowana przez twórców AI. Okazuje się bowiem, że nie tylko lokacje i przedmioty powstaną w sposób losowy – na podstawie wszystkich wygenerowanych elementów „wyreżyserowana” zostanie unikalna dla danego gracza opowieść. Opowieść o walce z pragnieniem, głodem, niedoborem tlenu czy malejącymi zapasami, a to wszystko z questami. Twórcy wspomnianą sztuczną inteligencję porównują do mistrza gry z papierowych RPG-ów. W Proven Lands znajdą się też trzy obce rasy – jedna będzie rozwinięta tak samo, jak ludzie, druga znajdować się będzie na poziomie industrialnym, a o trzeciej na razie nic nie wiadomo.

Każdy gracz rozpocznie rozgrywkę bohaterem z klasą określoną przez developerów, jako Forklift Driver. Wraz z postępami w rozgrywce odblokowywać będzie kolejne typy postaci, w tym medyka, pilota, inżyniera, naukowca, żołnierza i androida. Część z nich zostanie dodana jednak dopiero, gdy twórcy uzbierają odpowiednią kwotę pieniędzy. Poza tym zabraknie nadprzyrodzonych zdolności.

Produkcja ukaże się w pierwszym kwartale 2015 na PC, a w drugim kwartale przyszłego roku na Makach i iOS. O ile twórcy zbiorą odpowiednią ilość gotówki – na realizację projektu potrzebują 299 tysięcy funtów. W tej chwili zgromadzono „zaledwie” 16 tysięcy funtów, a do końca akcji pozostało jeszcze 27 dni. Przygotowano też progi dodatkowe, po osiągnięciu których dodane zostaną kolejne rzeczy – w tym wspomniane wyżej nowe epizody fabularne i klasy postaci. Dorzucić się możecie TUTAJ, tam też znajdziecie grywalne (ale będące tylko pokazem możliwości) demo wersji alfa.

Na koniec wideo wiadomość od twórców:


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze