142
7.02.2014, 15:47Lektura na 4 minuty

Szukamy "sprzętowca"!

Interesujecie się sprzętem i nowymi technologiami? Chcielibyście współpracować z naszym magazynem? Szukamy współpracownika działu technologicznego w CD-Action!


CD-Action

Kto?
Współpracownik działu "Technologie" w CDA.

Co?
Poszukujemy.

Jak?
Wybierasz dwa różne tematy sprzętowe/programowe i piszesz: 1000 znaków (ze spacjami!) w przypadku testu (np. dysku, pendrive'a, myszki dla gracza, smartfona, tabletu, klawiatury, kamerki, monitora) lub 2500 znaków (ze spacjami!) w przypadku miniporadnika (np. jak sciągać screeny z gier, wrzucać filmiki z komentarzem na YouTube'a, skonfigurować Windowsa, by najlepiej wykorzystal SSD-ka, spożytkować Bluetootha w smartfonie, dzielić się multimediami w domu). Teksty muszą być na różne tematy, ale mogą być oba krótkie, oba długie lub jeden krótki, a drugi długi.

Co dalej?
Zapisz pliki w formacie txt (by nikomu nie przyszła do głowy zabawa w skład gotowej strony, bo nie szukamy nikogo do DTP) i nazwij je swoim imieniem i nazwiskiem oraz nazwą testowanego sprzętu/tytułem poradnika.

Gdzie?
Prześlij teksty mailem jako załączniki na adres rekrutacja@cdaction.pl. W treści napisz parę słów o sobie i podaj swoje dane.

I?
Czekasz. Na teksty czekamy do końca lutego, a z wybranymi osobami skontaktujemy się do końca kwietnia.


Drobny druczek, który naprawdę warto przeczytać:
Wiele warunków, jakie powinien spełniać współpracownik CDA zajmujący się szeroko rozumianymi technologiami, jest takich samych, jak w przypadku pozostałych działów. Ale żeby wszystko było jasne, oto lista rzeczy, które są niezbędne, by zostać współpracownikiem:

1. Znajomość nowych technologii.
Nie musisz być alfą i omegą. Ba, dobra znajomość jakiegoś wycinka rzeczywistości (na przykład myszek dla graczy, komputerowego sprzętu grającego czy Androida/Windowsa/iOS-a) jest lepsza, o ile tylko nie jesteś zamknięty na nowości.

2. Znajomość języka polskiego.
Chodzi zarówno o ortografię, jak i gramatykę, używane słownictwo, ciekawy sposób opowiadania, umiejętność wyjaśnienia bardziej skomplikowanych zagadnień oraz brak wodolejstwa. Swoją wiedzę musisz jakoś przekazać innym, dlatego to właśnie poprawność wyrażania myśli będzie sprawdzana w pierwszej kolejności, mimo iż to drugi punkt na liście. Dobra rada – tekst po napisaniu przeczytaj. Najlepiej kilka razy. A potem jeszcze raz, następnego dnia.

3. Inteligencja, logiczne myślenie, zmysł obserwacji i poprawnego wnioskowania.
Chcesz być przecież współpracownikiem techno-logicznym, prawda? Musisz więc umieć z natłoku informacji wyciągnąć te najbardziej istotne, wyciągać wnioski na podstawie szczątkowych danych. To nie gry, w których główną rolę odgrywają emocje – w przypadku technologii podstawą są twarde dane: wyniki testów, pomiary, porównania.

4. Znajomość angielskiego.
Większość nowych informacji o grach podana jest właśnie w tym języku i aby móc je wykorzystać trzeba je co najmniej dobrze zrozumieć. Większość dobrych źródeł informacji dostępnych jest w języku angielskim, a czekanie na tłumaczenia to niepotrzebna strata czasu.

5. Terminowość.
Jeśli współpracownik otrzyma jakąś pracę do zrobienia i otrzyma termin, to musi traktować tę datę jak świętość. Tekst wraz ze wszystkimi dodatkami musi być oddany przed jego upłynięciem. Oczywiście wypadki się zdarzają, czasami można się przeliczyć, ale od tego są telefony i maile by jak najszybciej o tym informować.

6. Miejsce zamieszkania.
Nie ukrywamy, że najbardziej zależy nam na współpracowniku, który mieszka we Wrocławiu albo często w naszym mieście bywa. O ile przy okazji poradników i publicystyki lokalizacja różnicy wielkiej nie robi, o tyle gdybyśmy chcieli na biedaka zrzucić test czterdziestu monitorów, raczej wolelibyśmy uniknąć wysyłania ich wszystkich pocztą.


Cechy dodatkowe, które zwiększają szanse na zostanie współpracownikiem, choć nie są konieczne:

  • Łatwość kontaktu:
    Podstawą jest dobra dostępność poprzez maila i/lub komórkę. Oczywiście są jeszcze lekcje/wykłady/ćwiczenia/praca – ale znikanie bez uprzedzenia na więcej niż 24 godziny to już problem. Plusem jest także, gdy będziesz mógł od czasu do czasu zawitać w progi redakcji lub pobliskich barów/pubów. Nie chodzi jedynie o rozmowy w cztery (lub więcej) oczu, ale także pobieranie sprzętu do testów.
  • Cierpliwość:
    Zdarza się, że redaktor ciśnie o pilny tekst i gdy w końcu zarywając nocki współpracownik go przygotuje i podeśle, nagle słyszy, że tekst nie pójdzie do pisma, bo... cokolwiek. Nikt nie robi tego specjalnie, ale wypadki się zdarzają, dlatego cierpliwość (i umiejętność wykazywania zrozumienia) jest wskazana.
  •  

    Cechy NIEWAŻNE u współpracownika:

  • 1. Wiek.
    Choć preferujemy osoby z wiekiem powyżej 16 lat, gdy same mogą podpisywać pewne dokumenty bez zgody rodziców. Taka sytuacja zdecydowanie ułatwia nam pracę, ale jeśli jesteś dobry, poradzimy sobie. 
  • 2. Wykształcenie i pochodzenie.
    Nieważne jest dla nas jaką szkołę skończył lub gdzie się uczy – nie sprawdzamy papierków, ważne że wiesz o czym piszesz. Zazwyczaj nie ma także znaczenia, gdzie mieszkasz, chyba że chcesz pisać stricte o sprzęcie – w takim wypadku przebywanie w okolicach Wrocławia będzie sporym plusem z przyczyn logistycznych.
  • 3. Płeć.
    Choć nie ukrywamy, że panie będą miały łatwiej (choć wcale nie z górki) bo o recenzentki jest duuuuużo trudniej niż o recenzentów.

  • Redaktor
    CD-Action
    Wpisów1100

    Obserwujących0

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze