7
29.01.2014, 14:50Lektura na 2 minuty

Twórcy Angry Birds sugerują, że nie mieli wpływu na szpiegowanie użytkowników

Z ujawnionych wczoraj przez Edwarda Snowdena kolejnej porcji tajnych dokumentów NSA dotyczących PRISM wynika, że Amerykanie szpiegują posiadaczy telefonów i tabletów za pomocą aplikacji mobilnych, w tym m.in. Angry Birds. Twórcy jednej z najpopularniejszych gier na iOS i Androida zaprzeczyli tym doniesieniom, zaznaczając, że wykorzystywanie ich produkcji do zbierania informacji o użytkownikach może być poza ich kontrolą.


Piotrek66

Przedstawiciele studia Rovio wystosowali oficjalne oświadczenie, w którym dystansują się od wczorajszych doniesień – według nich Angry Birds oraz inne aplikacje mobilne wykorzystywane są przez NSA (amerykańską Agencję Bezpieczeństwa Narodowego) do zbierania kluczowych danych o użytkownikach. Developerzy podkreślają, że informacje mogą być gromadzone bez ich wiedzy.

Jak czytamy:


Zarzucane szpiegowanie może być dokonywane za pośrednictwem zewnętrznych sieci reklamowych, z których korzystają miliony komercyjnych stron internetowych i aplikacji mobilnych z różnych branż. Jeśli rzeczywiście tak jest, to żadne urządzenie podłączone do internetu pozwalające przeglądać serwisy internetowe oraz korzystać z programów wyświetlających reklamy nie jest odporne na inwigilację. Rovio nie pozwala zewnętrznym sieciom reklamowym wykorzystywać lub przechowywać informacji o użytkowniku pochodzących z naszych aplikacji.


Jak dodaje dyrektor generalny firmy, Mikael Hed:


Zaufanie naszych fanów jest dla nas najważniejsze i traktujemy prywatność bardzo poważnie. Nie współpracujemy, nie działamy w tajemnicy ani nie dzielimy się danymi z jakimikolwiek agencjami szpiegowskimi na świecie. Choć inwigilacja może rzeczywiście mieć miejsce za pośrednictwem zewnętrznych sieci reklamowych, musimy przeprowadzić istotną debatę dotyczącą tego, w jaki sposób upewnić się, że prywatne informacje o użytkownikach są odpowiednio chronione, jednocześnie zapobiegając, by ta całą sprawa nie miała negatywnego wpływu na całą branżę reklamową i niezliczoną liczbę aplikacji mobilnych, która korzysta z jej usług. Aby zadbać o klientów, musimy – podobnie jak inne firmy współpracujące z zewnętrznymi sieciami reklamowymi – na nowo je zweryfikować, sprawdzając czy nie są one wykorzystywane do szpiegowania.


I co wy na to?


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze