6
17.01.2014, 12:42Lektura na 2 minuty

Valve nie ma swoich gogli VR - pracuje nad Oculus Riftem

Zgodnie z jesiennymi doniesieniami jednym z punktów programu konferencji Steam Dev Days miało być pokazaniie gogli wirtualnej rzeczywistości ze stajni Valve. Okazało się to prawdziwe tylko w połowie. Fakt, firma podzieliła się swoją wizją VR i planami dalszych prac nad technologią. Jednak nie chodzi o sprzęt własny, a wspomaganie rozwoju Oculus Rift.


Adam „Adzior” Saczko

Pokazane na konferencji demo technologiczne Valve podobno prezentowało się oszałamiająco. Jak czytamy na Twitterze Davida Hensleya, jednego z developerów obecnych na Steam Dev Days:


Trudno będzie powrócić do mojego devkita po doświadczeniu dema VR od Valve. Trochę jak przesiadka z Xboksa na 8-bitową konsolę Nintendo. [...] Rozdzielczość jest dużo większa, superniskie opóźnienie i precyzyjne odczytywanie ruchów głowy. Mogłem praktycznie chodzić dookoła. [...] To prawdopodobnie najbardziej intensywne growe doznanie w moim życiu. [...] Czułem się, jakbym śnił świadomy sen, trochę też jak gdybym był w holodecku #mózgrozjechany


I teraz najważniejsze - owszem, Valve intensywnie zajmuje się rozwojem rzeczywistości wirtualnej i tak, pracował nad własnym urządzeniem. Prototyp został wykorzystany do pokazania wspomnianego dema, którym zachwycał się Hensley. Nie można jednak spodziewać się, by sprzęt VR od Valve pojawił się na rynku w dającej się przewidzieć przyszłości. Powód? Rezultaty wszystkich eksperymentów na prototypowych goglach Valve są dzielone z twórcami Oculus Rift.

Tym sposobem w nowej wersji jednego z najbardziej oczekiwanych urządzeń ostatnich lat - nazwanej Crystal Cove - znajdzie się system wykrywania ruchu, który powstał dzięki wysiłkowi ludzi z "Parą" w rękach.

Valve podzieliło się też szczegółową wizją kształtu VR w roku 2015. Zdaniem firmy powszechne będzie wyświetlanie obrazu w rozdzielczości 1K na każdym oku, maksymalnym opóźnieniu rzędu 20 milisekund, 110 stopni pola widzenia, odświeżanie ekranu o częstotliwości 95 Hz czy wykrywanie i przetwarzanie ruchu głowy nawet o ćwierć stopnia.

Mieliście szansę pobawić się Oculusem? Jak wam się podobają nowe wieści?


Redaktor
Adam „Adzior” Saczko

Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.

Profil
Wpisów2882

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze