Biuro gier zaginionych: Survivors - gra o przetrwaniu od Petera Molyneux
Ogólny zarys gier, w których jako główny motyw przewija się dążenie do przetrwania, jest dość przewidywalny. Na hasło "survival horror" w głowie rysuje się obraz utrzymanej w mrocznym klimacie klasycznej gry o zombiakach czy innych potworach i zazwyczaj w dużej mierze pokrywa się on z rzeczywistością. Peter Molyneux miał nieco inną wizję koncepcji przetrwania. Miała ona zostać zrealizowana w grze Survivors.
Zaraz po przejęciu studia Lionhead przez Microsoft, zaczęło ono pracować nad grą Survivors. Produkcja doszła do fazy prototypu, a jedną z ujawnionych w 2009 roku grafik koncepcyjnych możecie zobaczyć powyżej.
W Survivors nie mieliśmy wcielić się w rolę komandosa, członka żadnego specjalnego oddziału czy innego MacGyvera. To byłoby zbyt proste - gracz miał stać się zwyczajnym członkiem rodziny - mężem lub żoną, z dwójką dzieci. W pewnym momencie miał się dowiedzieć, że za 15 minut w Ziemię uderzy meteor.
Do nas należeć miał więc wybór - jedziemy po rodziców czy ratujemy siebie sami? Co zrobimy, żeby zapewnić przeżycie swoim dzieciom? Jakich środków do tego użyjemy?
Niestety, decyzji tych nie przyjdzie nam podjąć, a przynajmniej nie w Survivors - gra została anulowana, a koncepcji nie przeniesiono na żadną inną produkcję. Na domiar złego, Peter Molyneux w wywiadzie dla Edge stwierdza, że jeżeli jakikolwiek materiał wideo z prototypu ocalał, Microsoft raczej nie zezwoliłby na przedstawienie go publice. Wielka szkoda.
Redaktor naczelny CD-Action. Zagraj w Unavowed.