Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

Kilka słów o wykorzystaniu DualShocka 4 i sztucznej inteligencji w Thief

spikain wtorek, 24 września 2013, 18:02 News
Thief
Thief

W wywiadzie dla oficjalnego bloga PlayStation, Stephane Roy, producent nowego Thiefa, wypowiedział się na temat tego, jak w wersji na PlayStation 4 wykorzystamy DualShocka 4, a także - co może was szczególnie zainteresować - jakie podejście do sztucznej inteligencji ma zespół pracujący nad grą.

Jak przeczytać możemy w wywiadzie (cały znajduje się TUTAJ) na temat Thief:

Jeśli chodzi o DualShocka 4, używamy świecącego paska do odbijania światła na znajdującym się w interfejsie użytkownika klejnocie - pokazuje to, czy Garrett jest w cieniu, czy nie.

Jak więc użyjemy touchpada? Jak mówi Roy:

Touchpad pozwala nam na lepszą nawigację w menu i pozwala na wykonywanie pewnych czynności bardziej intuicyjnie - na przykład nawigowanie po mapie czy wybieranie broni.

Zapowiedziano również doskonale sprawdzające się AI:

Mamy skomplikowany model percepcji, który pozwala stworzyć realistyczne sytuacje. Przebywanie w mroku ogranicza oczywiście widoczność gracza, ale to nie wszystko - pozycja gracza, ruchy i odległość zmieniają to, jak sytuację postrzegać będzie AI. (...) Istotny jest też dźwięk, który przyciągnie i zaalarmuje sztuczną inteligencję - gracze będą mogli panować nad dźwiękiem, kontrolując szybkość przemieszczania się, ale nie bez znaczenia pozostanie podłoże, po którym będą się poruszać. To wszystko czyni sztuczną inteligencję [w Thief] realistyczną, ale pozwala też się dobrze bawić. Gracz będzie bowiem mógł odwracać uwagę, unikać i próbować przechytrzyć przeciwnika.

Premiera gry datowana jest na 28 lutego 2014.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Więcej na temat: PlayStation 4, akcja, Eidos Montreal, Cenega Poland, Square Enix,
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
sobota, 12 października 2013, 20:18   lexus78

Ciche podejscie w thief to prawdziwa ergzyztencja tej gry
fajnie by było zeby w thief zmienialy się lokacje ,sytuacje etapy w których GARET przechodzi z sriedniowiecza do czasów spólczesnych acha STOP ROBOTOM w tejze grze

środa, 25 września 2013, 12:03   AoS

A tak poza tym, to news informuje, że nic nie zmienili w założeniach (choć pewnie znacznie polepszyli myślenie i odbieranie bodźców), a nigdzie nie widzę, żeby jarali się jak wóz TVNu na 11 listopada i opowiadali jak o czymś, czego jeszcze nikt na świecie nie widział.

środa, 25 września 2013, 11:59   AoS

@Sapiens - No, konsolowcy nigdy nie mieli przecież żadnej gry na komputer :) Oni w ogóle komputerów nie mają przecież.

środa, 25 września 2013, 9:32   Sapiens

Ludzie! Przecież to jest informacja w związku z PS4, a gracze konsolowi o czymś takim jak "Dark Project" czy "Metal Age" w większości pewno nawet nie słyszeli. Stąd dla nich te "ficzery" to nowość mimo że oryginalnie są jeszcze z XX wieku.

wtorek, 24 września 2013, 20:24   AdeKK

No dokładnie... Czytam z zapartym tchem jakie będą ficzery AI... dochodzę do końca tekstu... i się zastanawiam nad czym się tu tak rajcują. Może dla tych co nie grali w thiefa 1/2/3 to faktycznie "super nowości". Wiadomo, że nie warto zmieniać czegoś co jest dobre - ale żeby tak od razu odnosić się do tego jako "skomplikowanego modelu percepcji" ?

wtorek, 24 września 2013, 19:27   ravvcio

@noniewiem - A czego Ty byś jeszcze chciał? :P

wtorek, 24 września 2013, 19:05   noniewiem

Co do AI to bez urazy, ale takie ficzery były w pierwszym Thiefie. W 1997. WSZYSTKIE.

O autorze

Dawid 'spikain' Bojarski
Dawid 'spikain' Bojarski

Podobne newsy

Nowy Thief? "Zapomnijcie!"

News
wtorek, 16 maja 2017

nowy-thief-zapomnijcie Developerzy nie mają dobrych wieści...

Komentarzy:
9

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

Machamy biało-czerwoną flagą i gramy na baczność, pożerając ogórki kiszone, bo w tworzeniu każdej z tych gier brali udział Polacy. 

Komentarzy:
1

A gdyby tak spróbować czegoś nowego?

Komentarzy:
14

Tym razem słowo klucz to „tajemnica”.

Komentarzy:
3

…a dorywczo także pracowniczką cyrku i gladiatorką, kierowczynią ciężarówki i grafficiarą.

Komentarzy:
3

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z