World of Warcraft w tarapatach? Zyski z abonamentu spadły o ponad połowę
Nic nie trwa wiecznie i wygląda na to, że dominacja World of Warcraft na rynku MMO coraz gwałtowniej maleje. W sieci pojawiły się informacje, z których wynika, że w przeciągu kilku miesięcy zyski z abonamentu sieciówki spadły o ponad połowę. Czy nadchodzi darmowa wersja gry?
Firma analityczna Superdata Reserach opublikowała raport, w którym twierdzi, że w przeciągu siedmiu miesięcy dochody World of Warcraft z abonamentu spadły o 54%. We wrześniu 2012 wynosiły 204 miliony dolarów, a w kwietniu tego roku już 93 miliony dolarów.
Analitycy sugerują, że dobrym rozwiązaniem dla Blizzarda byłaby rezygnacja z subskrypcji i wprowadzenie darmowej wersji gry. Podkreślają, że przejście na model F2P w większości przypadków wychodzi developerom i ich sieciówkom na dobre – liczba użytkowników i przychody gwałtownie wzrastają.
Zaznaczają jednak, że dla produkcji pokroju World of Warcraft, która odniosła tak ogromny sukces, implementacja Free-to-Play byłaby sporym wyzwaniem. Na rynku istnieje wiele darmowych MMO i produkcja „Zamieci” mogłaby sobie po prostu nie poradzić w bezpośrednim starciu z gigantami.
A może jednak siła marki zrobiłaby swoje?