12
2.07.2013, 12:42Lektura na 1 minutę

YouTube: Połowa growych filmików to oficjalne materiały

YouTube stanowi bardzo ważną część naszej branży, choć sam ma z graniem niewiele wspólnego – to właśnie w tym serwisie w pierwszej kolejności najczęściej publikowane są różne materiały z nadchodzących, a także z już wydanych produkcji. To tam gracze dzielą się swoimi filmikami i gameplayami. Z najnowszego raportu opublikowanego przez Google wynika, że zwiastuny gier i inne dev diary stanowią większość materiałów growych. Choć…


Piotrek66

Z danych udostępnionych przez Google’a wynika, że aż 50% filmików związanych z grami, które pojawiają się na YouTubie to oficjalne materiały publikowane przez developerów i wydawców. Okazuje się jednak, że równie dużą część zasobów serwisu związanego z wirtualną rozrywką – bo 47% - stanowią nagrania użytkowników. Mowa to o wszelkiej maści poradnikach, gameplayach i tym podobnych rzeczach.

Nie powinno to w sumie dziwić – nie bez powodu w nowych konsolach znajdzie się opcja przesyłania filmików z rozgrywki do internetu. Microsoft i Sony dostrzegli bowiem potencjał reklamowy tkwiący w dzieleniu się swoimi gameplayami z innymi. Aha – pozostałe 3% filmików stanowią recenzje.

Co ciekawe, choć wciąż najwięcej nagrań ogląda się z poziomu komputera (wskaźnik waha się od 45% do 69% w zależności od typu materiału), to już spora grupa użytkowników – 40% - tutoriale uruchamia na smartfonach. Jest na to wytłumaczenie – gdy siedzi się przy konsoli i utkniemy w konkretnym fragmencie, znacznie wygodniej jest poszukać pomocy za pomocą telefonu niż włączać peceta.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze