PlayStation 4: "Stałe połączenie z siecią? Wiele państw nie ma dobrych łączy internetowych"
Przed oficjalną zapowiedzią nowego Xboksa planowaną na 21 maja sporo mówi się o tym, że konsola może wymagać stałego połączenia z internetem, co wywołało – delikatnie mówiąc – irytację wśród graczy. Sytuację do złapania kilku plusów wśród fanów wirtualnej rozrywki postanowił wykorzystać Shuehi Yoshida z Sony – w jednym z wywiadów stwierdził, że PS4 nie będzie miało mechanizmu „always online”, ponieważ w dzisiejszych czasach by nie zadziałał.
W obszernym wywiadzie opublikowanym w poświęconym PS4 nowym numerze Game Informera Yoshida, prezes Sony Worldwide Studios, został zapytany o kwestię wymogu stałego połączenia z internetem. Japończyk podkreśla, że jego firma nigdy nie rozważała wprowadzenia podobnego rozwiązania do kolejnej konsoli.
Jak mówi:
Czy rozważaliśmy dodanie tego mechanizmu? Nie. Głównym powodem jest fakt, że duża liczba państw nie ma dobrych łączy internetowych. Dla ludzi grających w multiplayerowe gry posiadanie połączenia sieciowego ma sens, ale w przypadku produkcji dla pojedynczego gracza widzimy, że wiele krajów nie ma naprawdę porządnego internetu.
Tym samym Yoshida zapewne zainteresował PS4 wielu graczy, którym nie w smak jest możliwa perspektywa wymogu stałego połączenia z globalną siecią w next-genowym Xboksie.
W tym samym wywiadzie prezes Sony Worlwide Studios zdradził, że jego firma pracuje nad darmową sieciówką, która trafi na PlayStation 4. Szczegółów na razie brak, ale Yoshida dodaje, że w chwili obecnej w jego koncernie nie powstaje żadne abonamentowe MMO, choć nie skreśla żadnego tytułu – jeśli znajdzie to swoje uzasadnienie, Sony zaadoptuje inny model biznesowy i jest otwarte na propozycje.