19
24.04.2013, 14:35Lektura na 1 minutę

Ciekawy patent Apple ? Wybory moralne gracza obracane w komiks

Ponad cztery lata temu — teraz jednak informacja ujrzała światło reflektorów — Apple zarejestrowało dość interesujący patent. Zgodnie z nim wybory podejmowane przez graczy podczas rozgrywki byłyby przetwarzane przez specjalne oprogramowanie i serwery w formę komiksu lub książki.


Adam „Adzior” Saczko

Mechanizm jest prosty i interesujący. W skrócie — podczas rozgrywki w grze o nieliniowej strukturze, gdzie wybory podejmowane przez gracza mają wpływ na ostateczny kształt jego postępów (jak w Mass Effect, choćby) decyzje zostają zapisane w formie odpowiednich zmiennych. Surowe dane następnie są przetwarzane przez oprogramowanie tak, że kod przyjmuje formę odpowiednich, przypisanych do niego fragmentów narracji — tekstowych lub graficznych — układających się w spójną całość. 

Wyniki tego rodzaju przetworzenia są następnie przesyłane do gracza w formie komiksu lub ebooka. W ten sposób może przypomnieć sobie, jak prowadził rozgrywkę oraz porównać to z rezultatami innych graczy. Jako przykład można podać komiks z drugiej odsłony wspomnianego Mass Effecta na PS3, innym ciekawym zabiegiem tego typu była powstająca równo z rozwojem akcji w Wiedźminie 2 opowieść Jaskra.

Brzmi ładnie, nie wiadomo jednak, czy Apple ma zamiar cokolwiek z tym patentem zrobić. Data rejestracji to luty 2009 roku, a realizacji powyższego rozwiązania można szukać jak wiatru w polu. Czas pokaże, czy firma zdecyduje się jednak wykorzystać patent, czy okaże się on kolejnym pomysłem zaklepanym na wszelki wypadek.

Szczegółowy opis patentu znajdziecie TUTAJ.


Redaktor
Adam „Adzior” Saczko

Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.

Profil
Wpisów2882

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze