Ciekawy patent Apple ? Wybory moralne gracza obracane w komiks
Ponad cztery lata temu — teraz jednak informacja ujrzała światło reflektorów — Apple zarejestrowało dość interesujący patent. Zgodnie z nim wybory podejmowane przez graczy podczas rozgrywki byłyby przetwarzane przez specjalne oprogramowanie i serwery w formę komiksu lub książki.
Mechanizm jest prosty i interesujący. W skrócie — podczas rozgrywki w grze o nieliniowej strukturze, gdzie wybory podejmowane przez gracza mają wpływ na ostateczny kształt jego postępów (jak w Mass Effect, choćby) decyzje zostają zapisane w formie odpowiednich zmiennych. Surowe dane następnie są przetwarzane przez oprogramowanie tak, że kod przyjmuje formę odpowiednich, przypisanych do niego fragmentów narracji — tekstowych lub graficznych — układających się w spójną całość.
Wyniki tego rodzaju przetworzenia są następnie przesyłane do gracza w formie komiksu lub ebooka. W ten sposób może przypomnieć sobie, jak prowadził rozgrywkę oraz porównać to z rezultatami innych graczy. Jako przykład można podać komiks z drugiej odsłony wspomnianego Mass Effecta na PS3, innym ciekawym zabiegiem tego typu była powstająca równo z rozwojem akcji w Wiedźminie 2 opowieść Jaskra.
Brzmi ładnie, nie wiadomo jednak, czy Apple ma zamiar cokolwiek z tym patentem zrobić. Data rejestracji to luty 2009 roku, a realizacji powyższego rozwiązania można szukać jak wiatru w polu. Czas pokaże, czy firma zdecyduje się jednak wykorzystać patent, czy okaże się on kolejnym pomysłem zaklepanym na wszelki wypadek.
Szczegółowy opis patentu znajdziecie TUTAJ.
Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.