40
13.04.2013, 10:03Lektura na 2 minuty

CDP.pl vs. Muve.pl: Walka o klienta z Tomb Raiderem i Dishonored w tle

Konkurencja to dobra rzecz, przede wszystkim dla klienta. Mogliśmy się o tym dobitnie przekonać dzisiejszej nocy, kiedy to konkurujące ze sobą serwisy Muve.pl i CDP.pl prowadziły cenową batalię o portfele graczy. Czegoś takiego jeszcze u nas nie było!


Piotrek66

Historia rywalizacji CDP.pl (dawnego CD Projektu) i Cenegi (właściciela Muve.pl) sięga wielu lat, ale niedawno wyraźnie przyspieszyła. Wszystko zaczęło się kilka miesięcy temu, kiedy to pierwsza z firm zamknęła swój CDProgram – program lojalnościowy pozwalający zbierać punkty za kupowane gry – informując użytkowników, że ich wirtualny dorobek zostanie skasowany, jeśli go nie zużyją. Wykorzystała to celnie Cenega, która uruchomiła opcję przeniesienia punktów z programów lojalnościowych „innych wydawców”. Nie powiedziano tego wprost, ale wiadomo było, w kogo wymierzona jest oferta.

Na odpowiedź drugiej strony przyszło nam długo czekać – stosowna okazja nadarzyła się dopiero w ubiegłym tygodniu, kiedy to Muve.pl uruchomiło promocję Wiosnobranie na cyfrowe wersje gier. Akcja została wstrzymana ze względu na problemy z serwerami, co skrzętnie wykorzystało CDP.pl - wystartowała podobna oferta, tyle że na indyki, z hasłem „odwołujemy wiosnę”. Nie ograniczono się tylko do odniesień do działań konkurencji – zastosowano nawet bardzo podobne logo…

Reakcja przyszła stosunkowo szybko – wczoraj CDP.pl ruszyło z MEGA Cyfrowym Giermaszem, w ramach którego można było kupić cyfrowe edycje Tomb Raidera i Dishonored za odpowiednio 99 zł i 79 zł. Krótko po tym Muve.pl obniżyło pudełkowe wersje obu gier do 89,99 zł i 69,99 zł. Oczywiście z darmodostawą, a także ze zwrotem różnicy kwoty w sytuacji, gdybyśmy znaleźli tańszą ofertę.

I się zaczęło – obie firmy rozpoczęły walkę cenową i licytację „kto da mniej”. Kwoty zmieniały się kilkukrotnie (w naszym cotygodniowym zestawieniu promocji pięć razy musiałem modyfikować ceny) i ostatecznie stanęło na 68,99 zł za Tomb Raidera i 52,99 zł za Dishonored (produkt już niedostępny) w CDP.pl oraz odpowiednio 71,99 zł i 51,99 zł na Muve.pl. A więc 30 zł mniej od kwoty wyjściowej.

Najbardziej zadowoleni z tego wszystkiego powinni być gracze – takiej walki o klienta na polskim rynku growym jeszcze chyba nie było. Zwłaszcza, że oba serwisy oferowały zwrot różnicy dla osób, które kupiły Tomb Raidera i Dishonored po wcześniejszych cenach w czasie trwania obu wyprzedaży.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze