28.03.2013, 14:18Lektura na 1 minutę

Raport podsumowujący rynek PC w 2012 roku. Wzrost o 8%

Rynek gier PC znajduje się w odwrocie? Skądże znowu. Najnowszy raport przygotowany przez analityków z agencji DFC Intelligence na zlecenie wspierającego rozwój grania na komputerach stowarzyszenia PC Gaming Alliance (w jego skład wchodzą m.in. AMD i Intel) pokazuje, że w przeciwieństwie do branży konsolowej wartość pecetowej – wzrasta.


Piotrek66

Z raportu opublikowanego przez PC Gaming Alliance w trakcie GDC wynika, że w ubiegłym roku rynek gier pecetowych wart był 20 miliardów dolarów. To o 8% więcej w porównaniu do roku 2011.

Według analityków, prawie połowa powyższej sumy – 7 miliardów dolarów – została wygenerowana przez Chińczyków. To najszybciej rozwijający się rynek gier komputerowych na świecie. Poza tym kluczowy wkład w osiągnięcie ogólnego wyniku miała sprzedaż Diablo III, Minecrafta i Guild Wars 2 – produkcji, spośród których dwie są największymi pecetowymi exclusivami ostatnich lat. Przewiduje się, że do 2016 roku produkcje PC warte będą 25,7 miliarda dolarów.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze