DayZ: Alfa samodzielnej wersji najwcześniej w czerwcu. "Robimy MMO"
Samodzielna wersja moda DayZ miała pojawić się jeszcze w ubiegłym roku, ale developerzy zdecydowali się stworzyć coś więcej niż tylko usprawnioną wersję oryginału. Nieprędko dane nam będzie zagrać w tę produkcję - jej twórca Dean Hall zdradził w jednym z wywiadów, że...
W rozmowie z serwisem Joystiq Hall wyjawił, że testy alfa samodzielnego DayZ rozpoczną się nie wcześniej niż w czerwcu. Choć testowa wersja już w zasadzie działa (obecnie trwa zamknięta alfa, w której bierze udział niewielkie grono 25 osób), developerzy nie mają jeszcze odpowiedniej architektury sieciowej, która obsłużyłaby kilka tysięcy graczy. Klucze mają być rozsyłane wybranym użytkownikom stopniowo - docelowo sprawdzić produkcję w jej wczesnym stadium będzie mogło 50 tysięcy osób.
Nie wyklucza się też udostępnienia płatnego dostępu do alfy w sposób znany chociażby z Kickstartera - po wpłaceniu odpowiedniej kwoty, moglibyśmy wziąć udział w testach, dostalibyśmy także inne bonusy.
Jak mówi Hall:
Chcemy jak najszybciej coś wypuścić, bo to pomogłoby nam w testowaniu pojemności serwerów. Nim jednak ustalimy datę startu alfy, musimy mieć jeszcze jedną rzecz - infrastrukturę sieciową. Chodzi o zamienienie gry w MMO, a kiedy to się uda, wówczas ją wydamy.