37
1.03.2013, 18:42Lektura na 1 minutę

BioShock Infinite: Levine o zmianach w fabule. "Jeden z developerów chciał zrezygnować"

Niedawno Ken Levine zdradził, że pod wpływem swoich kolegów ze studia wprowadził do fabuły BioShocka Infinite zmiany, które złagodziły wydźwięk niektórych religijnych wątków związanych z Elizabeth i postacią kapłana Comstocka. W jednym z ostatnich wywiadów projektant wyjaśnił szerzej powody, dla których zmodyfikował scenariusz.


Piotrek66

Wyznanie Levine’a, że zmienił niektóre wątki w BioShocku Infinite spotkała się z krytyką graczy, którzy twierdzili, że projektant ulega presji środowisk religijnych i dokonuje cenzury. Dlatego też w rozmowie z serwisem GameSpot postanowił dokładnie wyjaśnić, co spowodowało, że wprowadził do fabuły gry zmiany.

Jak mówi:


Na końcu gry jest taka scena, po dotarciu do której i przejściu jej jeden z naszych artystów wyłączył BioShocka, uruchomił swój komputer, otworzył Worda i napisał rezygnację. Tak bardzo go obraziła.


W związku z tym Levine postanowił zmienić postać Comstocka, przywódcy The Founders, ultranacjonalistycznej grupy, która założyła Columbię, oraz proroka podniebnego miasta.

Jak tłumaczy projektant:


Uświadomiłem sobie, że muszę się dowiedzieć, dlaczego ludzie podążają za nim [Comstockiem]. To był klucz do tej postaci. Dlaczego ludzie za nią podążają? Co on ona im w zamian daje? Zmagałem się z tym przez długi czas ponieważ pełne zachwytu doświadczenie religijne jest czymś, co może zapewnić tylko duchowy przywódca. Zawsze trudno jest opisać coś, czego się nigdy nie czuło.



Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze