7
30.11.2012, 13:32Lektura na 4 minuty

War for the Overworld: Duchowy następca Dungeon Keepera [WIDEO]

Kontynuacji Dungeon Keepera — kultowej gry studia Bullfrog, w której wcielamy się w pana ciemności i budujemy podziemia wypełnione mrocznymi sługami — nie prędko (o ile w ogóle) doczekamy. Grupa fanów postanowiła wziąć sprawy w swoje ręce i rozpoczęła prace nad duchowym następcą produkcji finansowanym za pośrednictwem Kickstartera — War for the Overworld.


Piotrek66

W War for the Overworld rozgrywka będzie w dużej mierze przypominać to, co znamy z Dungeon Keepera. Głównym zadaniem jest zaprojektowanie podziemi wypełnionych plugawymi minionami, którzy będą strzec naszych włości przed szlachetnymi bohaterami. Wszystkie działania — w tym budowa lochów — mają toczyć się w czasie rzeczywistym. Da się ponadto zdecydować, w jaki sposób chcemy powstrzymać herosów o nieskazitelnych sercach — siłowo, dowodząc armią potworów, lub subtelnie, zwabiając przeciwników w pułapki.

Naszych podziemi strzec będą wspomniane sługusy. Niczego nie ma jednak za darmo i by zachęcić ich do współpracy, trzeba będzie ich nakarmić. Niektórym stworom nie wystarczy jednak jedzenie — mają być na tyle ambitne, by zażądać od nas zapłaty w postaci złota i klejnotów. Pojawi się też możliwość radykalnego zwiększenia mocy maszkar w rozmieszczonych na mapie sanktuariach, które także osłabią naszych wrogów. Dlatego ich obrona będzie kluczowa.

Naszych włości chronić będą nie tylko miniony — w poszczególnych pomieszczeniach zarządzanego przez nas lochu da się rozmieścić pułapki, które czyhać będą na bohaterów światła. Gdy sytuacja stanie się krytyczna, będziemy mogli — jako panowie podziemia — zainterweniować bezpośrednio, zsyłając zaklęcie, które wywoła spustoszenie w szeregach wrogów lub zwiększy moc naszych stworów. Te ostatnie będą mogły wykonywać też okrutne rytuały wzmacniające ich samych, lecz poświęcające pobratymców. Poszczególne czary i pułapki podzielone będą na trzy kategorie — lenistwo, chciwość i gniew. Odnajdą je dla nas nasi słudzy w umieszczonych na mapie archiwach.

W grze pojawią się trzy podstawowe tryby rozgrywki — kampania fabularna przeznaczona dla jednego gracza, multiplayer oraz sandbox. „Singiel” początkowo zawierać ma tylko pierwszy rozdział, w którym zmierzymy się z prawym cesarzem Stockingtonem i jego potężną armią. W sieci będziemy mogli stanąć do walki z przyjaciółmi w nierankingowych meczach. Z kolei sandbox to wariant, w którym dostaniemy ogromne możliwości budowania lochów, w których w odpowiedni sposób przywitamy bohaterów dobra.

War for the Overworld powstaje w studiu Subterranean Games złożonym z fanów Dungeon Keepera, którzy postanowili zrobić duchowego następcę produkcji Bullfroga. Na razie nad grą pracują w wolnym czasie. Na realizację projektu twórcy potrzebują przynajmniej 150 tysięcy funtów. Nie ukrywają jednak, że liczą na więcej — jeśli uda im się zgromadzić 225 tysięcy funtów, zaangażują do produkcji Richarda Ridingsa, aktora wcielającego się w narratora w grach z serii Dungeon Keeper. Na razie możemy usłyszeć go w wideo-wiadomości od developerów, którą znajdziecie poniżej. A gdy uda się osiągnąć ten cel, wprowadzą dodatkowe elementy do swojego dzieła — tzw. Flex Goals.

W planach jest poszerzenie głównej kampanii, dodanie rozdziałów, gdzie sterujemy wojskami dobrego cesarza, kooperacja oraz wariant, w którym musimy przetrwać atak kolejnych fal przeciwników. Prócz tego twórcy zamierzają dodać system matchmakingu i rankingi, tryb Hero (kontrolujemy bardzo rozwiniętego bohatera), kampanię rozgrywaną ze znajomym stojącym po przeciwnej stronie barykady, rozdział, w którym wcielamy się w impa i akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby, a także mapę pozwalającą na zabawę niczym w grze typu MOBA.

Wszystkie powyższe rzeczy zostaną zaimplementowane do War for the Overworld mniej więcej w ciągu czterech miesięcy po premierze. To jednak sami gracze, głosując, zdecydują, które z elementów mają zostać wprowadzone w pierwszej kolejności.

Wspomóc projekt możecie pod TYM adresem. Warto to robić — na graczy, którzy wesprą War for the Overworld, czekają nagrody. Mogą liczyć na pełniaka oraz testową wersję gry.

Beta produkcji powinna zostać udostępniona w marcu przyszłego roku. Pozwoli ona sprawdzić wspomniany kilka akapitów wyżej tryb sandbox. Developerzy co tydzień dodawać będą do niej nowe elementy — przedstawiciele Subterranean Games chcą bowiem rozwijać swoje dzieło w taki sam sposób, jak to robił Notch z Minecraftem. Pełna wersja powinna pojawić się w sierpniu 2013, choć twórcy mają nadzieję, że uda im się szybciej wydać swoją grę.

Jeśli powyższe informacje nie przekonały was do wsparcia projektu, zrobi to może dostępna TUTAJ interaktywna wizualizacja przygotowana przez developerów. Pozwala ona zapoznać się z małym fragmentem świata tworzonym przez Subterranean Games. Kierując impem, zwiedzamy mały loch i otaczające go przyległości kryjące się za kilkoma drzwiami. Wraz z coraz większą ilością pieniędzy zebranych na Kickstarterze otwierane będą kolejne wrota i odkrywane nowe sekrety. W tej chwili na War for the Overworld zgromadzono już 13 tysięcy funtów.

Poniżej znajdziecie jeszcze wideo-wiadomość od developerów:


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze