DayZ: Zabijaj i zarabiaj w fanowskim modzie [UPDATE - Twórcy DayZ żądają wyłączenia moda]
Nie ma nic lepszego niż łączenie przyjemnego z pożytecznym i zarabianie pieniędzy na graniu. Z takiego założenia najwyraźniej wyszli twórcy fanowskiej modyfikacji do moda DayZ (tak, dobrze przeczytaliście – mod moda), która pozwala graczom zarabiać pieniądze na zabijaniu zombie i innych użytkowników. Pomysł na nią narodził się w dość nietypowy sposób…
Bounty to stworzony przez fanów tryb rozgrywki do DayZ, który umożliwia graczom zarabianie pieniędzy w trakcie zabawy. Zadanie jest proste: trzeba robić to, co zazwyczaj, czyli zabijać przeciwników.
Uwaga jednak – przystąpienie do rozgrywki nie jest darmowe. By dostać się na serwer z Bounty użytkownicy muszą wpłacić wpisowe – od 5 do 20 dolarów. Im więcej zapłacimy, tym większą sumę zarobimy. W tej chwili za zabicie innego gracza dostaniemy 5 centów, stawka na zombie to z kolei 10 centów, a na bandytę – 25 centów. Czasem można natknąć się na cele specjalne, warte znacznie więcej – od 3 dolarów wzwyż. Zgromadzone pieniądze są przelewane za pośrednictwem PayPala. Rozgrywka toczy się na zmodyfikowanej wersji mapy Chernorus.
Jak przyznaje w rozmowie z PC Gamerem Jake Stewart, główny projektant trybu Bounty, pomysł na modyfikację pojawił się… w czasie jednej z popijaw spędzonych przy grze w DayZ. Początkowo on i jego koledzy postanowili pomagać innym graczom, ale okazało się to nudnym zajęciem. Postanowili więc zabijać każdego, kogo spotkają – Stewart założył się nawet z innymi o to, czy będą w stanie go wyeliminować. I tak narodził się pomysł na Bounty.
Więcej informacji znajdziecie na stronie projektu znajdujacego się obecnie w fazie alfa – TUTAJ
[UPDATE]:
Twórcy podstawowego DayZ oraz studio Bohemia Interactive skomentowali na łamach serwisu VG247 pojawienie się moda. Stwierdzili, że nie mają nic wspólnego z fanowskim projektem i nie są zadowoleni z jego istnienia. Jak piszą:
Choć w pełni wspieramy modyfikacje tworzone przez społeczność fanów poprawiających doświadczenie graczy DayZ i Army II, nie udzielamy pomocy twórcom, którzy chcą zarobić. Komercyjne wykorzystywanie ich modów podważa pracę wykonaną przez ekipę odpowiedzialną za podstawkę.
Jak dodają:
Wierzymy, że elementy hazardu [zarabianie na zabójstwach]obecne w Bounty kwestionują fundamenty, na których opiera się DayZ. Nacisk rozgrywki zmienia się z kreatywnego i wciągającego doświadczenia na grę opierającą się wyłącznie na chęci finansowego zysku i nie chcemy mieć z tym nic wspólnego. W najbliższych dniach skontaktujemy się z twórcami moda Bounty i poprosimy ich o przerwanie działalności w obecnej formie.