Logowanie do CD-ACTION

Zamknij [X]
Załóż sobieNie masz konta?

Co daje konto w serwisie cdaction.pl?

Po założeniu konta otrzymujesz możliwość oceniania materiałów, uczestnictwa w życiu forum oraz komentowania artykułów i aktualności przy użyciu indywidualnego identyfikatora.

HITProject Eternity - Dużo nowych informacji. Oraz 1,5 miliona dolarów na koncie!

Piotrek66 wtorek, 18 września 2012, 10:49 News
PC
Project Eternity
Project Eternity

Na koncie Project Eternity znalazło się już ponad 1,5 miliona dolarów. W związku z tym twórcy gry podzielili się kilkoma nowymi informacjami o swojej produkcji, która – przypominamy – ma być hołdem dla takich tytułów jak Baldur’s Gate, Icewind Dale czy Planescape: Torment.

Gra znajduje się we wczesnej fazie produkcji, w związku z czym developerzy pracują jeszcze nad jej wieloma elementami, w tym nad systemem RPG (nie będzie to D&D). Mimo to pewne fundamenty już się raczej w Project Eternity nie zmienią.

Tworząc swoją postać gracz będzie mógł wybrać jej imię, płeć, klasę, rasę, kulturę, zdolności, portret, zbroję, umiejętności oraz talenty. Pojawią się też oczywiście opcje indywidualizacji wyglądu bohatera, ale na razie developerzy przyznają, że jeszcze nad nimi nie pracowali.

Wśród dostępnych ras pojawią się te najbardziej znane (ludzie, elfy, krasnoludy, itd.), mniej standardowe (przypominające bogów) oraz „naprawdę dziwne”. Każda rasa (oraz podrasa) różnić ma się nie tylko kulturowo – lore świata gry opisuje dokładnie ich specyfikę, jest w nim miejsce również na różnego rodzaju konflikty między nimi. 

Każda rasa – w tym ludzie – ma dzielić się na różne typy etniczne i narodowościowe. Ich przedstawiciele nie będą pochodzić z tego samego miejsca na świecie – tysiące lat ewolucji i rozwoju doprowadziło do wyodrębnienia się różnych grup w ramach jednej rasy. Na przykład krasnolud z południowych lasów różni się od swoich spokojniejszych pobratymców z północy.

Drużyna gracza składać się ma z sześciu osób – głównego bohatera i pięciu innych towarzyszy. Dodatkowo czasem do ekipy dołączą na pewien okres postacie powiązane z konkretnymi wydarzeniami. Gracze nie będą zmuszeni jednak do korzystania ze swoich sojuszników – pojawi się możliwość przemierzania świata samotnie, ale twórcy Project Eternity uważają, że pełne doświadczenie czeka tylko na tych, którzy wybiorą się w podróż w drużynie. W trakcie walki kierowaną drużynę można będzie ustawić w różnego rodzaju formacje. Pojawi się opcja skorzystania z dostępnych ustawień lub zaprojektowania własnych.

Sami towarzysze odgrywać mają istotną rolę zarówno w narracji, jak i w rozgrywce. Sojusznicy mają interesować się osobistym konfliktem głównego bohatera. Ich osobowości i motywacje otworzą nowe wątki i wygenerują nowe problemy, które gracz musi rozwiązać. Towarzysze mają reagować na działania bohatera i pojawiające się wydarzenia. Dzięki sojusznikom otrzymamy też nowe opcje strategiczne – ich umiejętności pomogą w eksploracji, walce i wykonywaniu zadań. Nie bez powodu towarzyszy jest tak wielu, jak dostępnych w grze klas.

Wciąż wiadomo niewiele o fabule, poza tym, że bohater ma stać się świadkiem niezwykłego i przerażającego, nadprzyrodzonego wydarzenia, co wpakowało go w wyjątkowo trudną sytuację. Obciążony konsekwencjami wspomnianego wydarzenia gracz musi zbadać, co tak się naprawdę stało, by uwolnić się od „niespokojnych sił, które za nim podążają i go prześladują”. To, jak poradzimy sobie z całą sytuacją zależeć ma tylko od nas. Choć świat Project Eternity ma reagować na podejmowane przez nas wybory, będziemy dysponowali wolnością w odgrywaniu swojej wirtualnej roli.

Dodaj komentarz ν
Podziel się:
Wasze komentarze, opinie, uwagi
Komentarze mogą dodawać tylko zalogowani użytkownicy. Zaloguj się lub Załóż konto
środa, 19 września 2012, 18:52   Nyggu

Nie wiem czemu ale mi tu pachnie trochę Neverwinterem :)

środa, 19 września 2012, 17:05   Cwiekoszczak

@mbwrobelDnD jest przekombinowane na system pod grę papierową, wymaga drużyny na mniej więcej tym samym stopniu opanowania zasad. Ponadto zostawia za dużą furtkę do powergamingu (choć czasami robie build-epic dungeon crowlery w tym systemie). W dedeki da się grać (prowadziłem też ADnD na ... instrukcji do icewind dale 1 i nieznajomość DUŻEJ części zasad pomagała) Niemniej 2 edycja warhammera jest znacznie lepsza od dnd 3.5 (o 4.0 nawet nie wspominajmy).

środa, 19 września 2012, 6:53   zlyporucznik

@Cosmo
Prawda jest taka,ze pewna czesc Obsidianu polaczana z tylko pewna czescia Bioware i kilkoma rozproszonymi tworcami, ktorzy obrali wlasne drogi stworzyla jedne z najwspanialszych gier wszechczasow.Niestety na wlasny rachunek juz zadnym z powyzszych nie udalo sie utrzymac tej formy
ME i DA poslaly Bio na dno
tak jak Obsidian osmieszyl sie Dungeon Siege 3 i Alpha Protcol.
Wszyscy chcemy kolejnego BG lub Tormenta (kto co lubi).
Boje sie jednak, ze Obsidian nie poradzi sobie z tym.

wtorek, 18 września 2012, 21:34   rumbur

Bo ja wiem, w BG 2 grałem magiem i on dowodził drużyną, szedł pierwszy w kamiennej skórze i jakoś nie miałem problemów. Fakt, w IWD miałem na początku pewne problemy, ale to już jest taki urok tych gier, trzeba pilnować drużyny :)

wtorek, 18 września 2012, 19:31   McGrave

Jedna z największych wad drużynowych gier RPG, to taka głupota, że postacie nie idą w wybranym szyku, tylko się do niego ustawiają w punkcie dojścia. Jeśli powiedzmy szedłeś drużyną w prawo, a potem chcesz iść w lewo, to przez całą drogę mag będzie szedł pierwszy i on pierwszy zostanie zaatakowany. To bez sensu - szyk powinien być trzymany w drodze, a nie że trzeba za każdym razem obrócić drużynę w miejscu zanim się gdzieś ruszy.

wtorek, 18 września 2012, 19:24   McGrave

@slocik - jesteś w dużym błędzie. Duża customizacja to tylko i wyłącznie zaleta - zaleta ta staje się wadą tylko wtedy, kiedy nie ma opcji dla ludzi mniej ambitnych (np. gotowych postaci). Chodzi o to żebyś mógł ale nie musiał - w ten sposób zadowoli się wszystkich, a nie tylko jedną grupę odbiorców. Teraz pomyśl co jest lepsze i co tak naprawdę jest wadą a co zaletą.

wtorek, 18 września 2012, 17:24   Sphinxyro

@Cosmo literówka, gdzie pisałem szybko a słownik w Chrome słowo kłutej mi podkreślił, swoją drogą teraz sprawdzam i powinno być broni kłującej nie kłutej ; -)

wtorek, 18 września 2012, 17:22   Cosmo

Jeżeli tak rzeczywiście jest to zwracam honor. Nie wynikało to jednoznacznie z postu. Wydawało mi się, że broni BioWare a, że jestem na kutafonów cięty i działają na mnie jak płachta na byka stąd taka moja stonowana reakcja. Jeszcze raz sorki.

wtorek, 18 września 2012, 17:19   Cosmo

@Sphinxyro Khem małe sprostowanie "broni kłutej&039; a nie &039;kutej&039; :] broń kuta na kowadle może być :)

wtorek, 18 września 2012, 17:17   Sphinxyro

@Cosmo mu chodziło o Baldur&039;s Gate czy KoTOR dlatego zapytał czy grali w inne gry od BioWare, które nie były kierowane do masowej ciemnoty jak Dragon Age czy ME

Podobne newsy

Pillars of Eternity z kolekcjonerką, bonusami przedpremierowymi i nowym zwiastunem [WIDEO]

News
środa, 12 listopada 2014

pillars-of-eternity-z-kolekcjonerka-bonusami-przedpremierowymi-i-nowym-zwiastunem-wideo Choć konkretna data premiery Pillars of Eternity – nowego RPG-a studia Obsidian Entertainment ufundowanego za pomocą Kickstartera – jest jeszcze nieznana, już można składać zamówienia na grę zgarniając przy tym kilka bonusów. Zaprezentowano także edycję kolekcjonerską produkcji i opublikowano jej nowy trailer.

Komentarzy:
14

Najczęściej czytane

Najczęściej komentowane

Artykuły

W 1997 czterech erpegowych pasjonatów z niemieckiego Essen znudziło się pracą nad symulatorami ekonomicznymi. Już od roku szlifowali pomysł na trójwymiarowe RPG fantasy pod tytułem Orpheus i uznali, że najwyższy czas powołać wizję gry do życia. Dziś ich Orfeusza zna chyba każdy polski gracz, choć pod nieco inną nazwą.

Komentarzy:
8

Myśl na dziś: Najpotężniejszą organizacją świata są idioci. Wszędzie mają swoich ludzi.

Komentarzy:
0

Zamarzyło się wam kiedyś Eve Online z mieczami, muszkietami i magią? To świetnie się składa, bo tak chyba najkrócej można opisać nadchodzącego MMORPG Amazon Game Studios.

Komentarzy:
3

Twoja cotygodniowa dawka przekąsu.

Komentarzy:
0

Galerie zdjęć

Gry A-Z

Wyszukaj: Szukaj
0 - 9 A B C D E F G H I
J K L M N O P Q R S T
U V W X Y Z