22
29.08.2012, 10:39Lektura na 2 minuty

Twórcy Spec Ops: The Line ostro o multi: "To g*wno, które nie powinno w ogóle istnieć"

Na tle koncentrującego się na fabule trybu dla pojedynczego gracza multiplayer w Spec Ops: The Line okazał się nudny i niewciągający. W jednym z wywiadów twórcy gry ujawnili, że implementację zabawy w sieci wymusił wydawca, firma 2K Games - a użyli przy tym kilku słów powszechnie uznawanych za niezbyt eleganckie.


Piotrek66

W wywiadzie dla serwisu Polygon Cory Davis, główny projektant Spec Ops: The Line zdradził, że twórcy gry ze studia Yager nigdy nie chcieli umieszczać w swojej produkcji trybu multiplayer. Dlaczego więc się pojawił? Wymusiła to firma 2K Games, która naciskała na dodanie multi, uznając, że inaczej gra nie będzie miała szansy się sprzedać.

Davis nie pozostawia suchej nitki na multiplayerze Spec Ops: The Line stworzonym przez zewnętrzne studio Darkside. Określa go jako „kiepskiej jakości klona Call of Duty w perspektywie trzecioosobowej” i „gówno, które nie powinno istnieć”. Najgorsze jednak, że tryb sieciowy szedł na opak najważniejszym elementom „singla” – multi miało inny klimat i - zdaniem Davisa - „podważało” mechanizmy rozgrywki wprowadzone w kampanii fabularnej. Projektant uważa tez, że multiplayer rzuca negatywne światło na całą produkcję – w tym na chwalony tryb dla pojedynczego gracza.

Jak mówi:


To była strata pieniędzy. Nikt w niego [tryb wieloosobowy] nie gra. Nie uznaję multi za część całej produkcji – to po prostu inna gra, na siłę wrzucona na płytę, która jest niczym rosnący nowotwór niszczącym najlepsze elementy doświadczenia, w którego stworzenie ekipa w studiu Yager włożyła swoje serce i duszę.


Mimo wszystko Davis ma jednak szacunek do 2K Games, że firma zdecydowała się – w przeciwieństwie do innych wydawców – wspomóc ryzykowny projekt, jakim było Spec Ops: The Line.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze