13
7.08.2012, 11:58Lektura na 2 minuty

id Software: "Przy Doomie 4 nie popełnimy błędów z RAGE. Nie będziemy tyle gadać"

W trakcie swojego przemówienia na QuakeConie John Carmack, technologiczne guru id Software, przeprosił zebranych na imprezie graczy za kiepską wersję RAGE’a i zapewnił, że studio wyciągnęło odpowiednie wnioski. W podobnym tonie – ale w odniesieniu do marketingu – wypowiedział się szef id Software, Tim Wilits.


Piotrek66

Na QuakeConie Carmack przyznał, że kiepska jakość PC-towej wersji RAGE była spowodowana brakiem odpowiedniego wsparcia dla kart graficznych AMD. Obiecał, że sytuacja nie powtórzy się w przyszłości.

Z kolei Tim Wilits, prezes id Software, w wywiadzie dla The PA Report odniósł się do samej gry, która – według krytyków i graczy – nie była najlepsza. Według niego, developerzy zbyt wcześnie zaczęli opowiadać o niej, skupiając się na niewłaściwych elementach rozgrywki, przez co odbiorcy mieli inne oczekiwania. Tego błędu twórcy nie popełnią przy Doomie 4.

Jak mówi:


Jak już kiedyś wspominałem, martwiłem się, że ludzie nie zrozumieją walki opartej na pojazdach, dlatego mówiłem najpierw o niej . Wiedzieliśmy, że robimy FPS-a, w końcu jesteśmy id! Oczywiście, że robimy FPS-a! Ale początkowe opowieści o pojazdach wypaczyły oczekiwania wszystkich graczy, więc musieliśmy to potem naprawić.


Tak nie będzie w przypadku Dooma 4. Wilits dodał, że gdy studio będzie gotowe pokazać coś z gry, zrobi to w sposób przemyślany i według „planu”. Id Software chce w tym względzie wzorować się na swoim wydawcy, firmie Bethesda – każdy wiedział, że pracuje ona nad Skyrimem, ale informacje o grze były dawkowane i pokazywane na dużych imprezach growych pokroju E3 czy gamescomu. I to – jak twierdzi Wilits – „działało perfekcyjnie”. 


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze