Battlefield Premium: Jest sukces, więc Premium pojawi się i w innych grach
EA pochwaliło się, że uruchomiona w czasie E3 płatna usługa Battlefield Premium oferująca wcześniejszy i darmowy dostęp do DLC do Battlefielda 3 oraz inne bonusy cieszy się ogromną popularnością – do tej pory zarejestrowało się w niej blisko milion użytkowników. Firma zamierza więc kuć żelazo póki gorące i podobne serwisy wprowadzi do innych swoich gier.
W rozmowie z USA Today prezes działu EA Games, Patrick Soderlund, wyjawił, że do tej pory w Battlefield Premium zarejestrowało się 800 tysięcy osób.
EA jest zadowolone z tego wyniku i rozważa wprowadzenie podobnych usług do innych swoich gier. Zdradził to w wywiadzie udzielonym portalowi Game Industry Frank Gibeau, prezes EA Labels. Zapewnił też, że samo Battlefield Premium nie jest bezpośrednią odpowiedzią na konkurencyjne Call of Duty Elite. Jak mówi:
Jeszcze przed pojawieniem się Elite mieliśmy podobny model subskrypcji w grach EA Sports, dodanie więc Battlefield Premium nie było odpowiedzią na usługę Activision. Zawsze rozważaliśmy wprowadzenie podobnego serwisu i przyglądaliśmy się takiej możliwości. Nie mieliśmy jednak wszystkiego gotowego na premierę Battlefielda 3, a przygotowania zajęły nam trochę czasu. Activision zrobiło coś naprawdę innowacyjnego. Jeśli twój konkurent robi coś innowacyjnego i uważasz, że pasowałoby to do twoich projektów, wtedy nie ma niczego złego w tym, że próbujesz stworzyć coś podobnego.
Jak dodaje:
To branża, w której wielu próbuje prześcignąć rywali i jeśli ktoś robi innowacyjną rzecz, musisz zrobić to samo lub go przewyższyć. Uważamy, że nasza usługa jest lepsza od Elite – pod względem wartości i zawartości. Na dłuższą metę myślimy, że możemy dostarczyć podobną ofertę z większą ilością naszych gier, co byłoby świetną rzeczą dla branży.
Kolejne gry z usługą podobną do Battlefield Premium? Na razie do głowy przychodzi mi tylko Medal of Honor: Warfighter, który jest „zamiennikiem” dla Battlefielda. Ale czy tego rodzaju serwisy i oferty to dobry pomysł?