10
6.06.2012, 15:00Lektura na 2 minuty

E3 2012: Partnerstwo Samsunga i Gaikai. Nowy gracz na rynku?

Przed targami E3 plotkowano o przejęciu Gaikai przez Sony w celu popularyzacji cloud-gamingu, jednak tych informacji jeszcze nie potwierdzono. Jak filip z konopi wyskoczył za to Samsung, który w swoich nowoczesnych telewizorach umożliwi granie w chmurze bez konieczności posiadania konsoli bądź komputera.


Adam „Adzior” Saczko

Samsung nie tak dawno wypuścił do sklepów linię nowoczesnych telewizorów SmartTV, posiadających dość bogate opcje interaktywne i korzystające z dobrodziejstw Internetu. Każdy posiadacz tego typu urządzenia (oraz przyszłych modeli telewizorów Samsunga) uzyska dostęp do aplikacji Gaikai - znanej usługi polegającej na przesyłaniu do użytkownika interaktywnego strumienia wideo z rozgrywki, dzięki czemu jedynym ograniczeniem technicznym jest przepustowość łącza. Do obsługi Gaikai na SmartTV wystarczy kontroler kompatybilny z pecetem.

David Perry, prezes Gaikai (i były twórca gier) jest przekonany, że tak będzie wyglądać przyszłość gier. Jak mówi:


W długiej, długiej perspektywie czasu, wszystko sprowadzi się do telewizorów. [...] Zawsze przypominam topowym firmom zajmującym się cyfrowymi telewizorami, że choć Call of Duty było najgłośniejszą premierą w dziejach rozrywki, oni nie mieli z tego ani centa. Nie uczestniczyli w tym. I tak będzie dalej, dopóki nie zdecydują się na cloud-gaming, to jedyna droga, by wprowadzili te wspaniałe gry na swoje urządzenia. [...] Odwołuję się do Avatara, któy pojawił się na wszystkim - każdym tablecie, każdym sprzęcie. Call of Duty ominął kilka urządzeń, cyfrowe telewizory, a "prawdziwej" gry nie uruchomimyna tablecie. Wszystkie te sprzęty zawiodły we wspieraniu branży gier. To jest smutne.


Co z lagiem? Planuje się uruchomić na starcie 24 ośrodki przetwarzania danych w różnych miejscach. Ta liczba będzie się konsekwentnie zwiększać wraz z rosnącym popytem na usługę. Umiejętne rozmieszczanie kolejnych ośrodków ma zapewnić każdemu dobrą zabawę bez opóźnień i innych komplikacji. Jeśli zatem gracze będą narzekać na słaby czas reakcji serwerów, poprawa sytuacji ma być kwestią czasu.


Redaktor
Adam „Adzior” Saczko

Od lat gram, piszę, gadam i robię gry. W efekcie gadam o grach popisowo zrobionych. Zagraj w Unavowed.

Profil
Wpisów2882

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze