5
5.06.2012, 17:45Lektura na 12 minut

E3 2012: Konferencja Nintendo. Wii U, New Super Mario Bros. Mii, Legend of Zelda HD, Mass Effect?

Pierwsza i ostatnia konferencja drugiego dnia targów należy do Nintendo. Jak zaprezentują sie ojcowie Mario? Opinie wahają się pomiędzy "będą najlepsi", a "Nintendo już dawno umarło". Czy warto czekać na Wii U? Czy zobaczymy nową Zeldę w HD?  Niedługo przekonamy się na własne oczy. 


Berlin

Tradycyjnie - news uaktualniany będzie na bieżąco, więc warto co jakiś czas odświeżyć stronę. Za ilość wykrzykników i ogólną ekscytację oczywiście przepraszam, ale to przecież Nintendo!

  • Zaczyna się filmem: kamera wjeżdża do garderoby Shigeru Miyamoto, a wszędzie dookoła pałączą się ludki z serii Pikmin. Miyamoto wychodzi na scenę, Pikminy biegną za nim. Shigeru łamanym angielskim zaczyna opowiadać, że "może Pikminy siedzą wśród nas, tutaj?", ludzie na widowni trochę się dziwią, a na scenę wchodzi Bill Trinen - tłumacz. Shigeru opowiada, że minęło już sześć lat od premiery Wii - Nintendo musiało zastanowić się co można zrobić, żeby ich nowa konsola była czymś świeżym. Wymyślili więc, że nie może być ona zależna od telewizora - musi startować przed nim, dawać jakąś rozrywkę jeszcze przed odpaleniem właściwego sprzętu. Stąd pomysł na niezależny kontroler-tablet do Wii U.
  • Pierwsza gra na konferencji - Pikmin 3! Piękna graficznie animacja rzeki wśród drzew, po której na liściach płyną Pikminy. Biegają po gałązkach, po dróżkach, a Miyamoto opowiada o trudnościach w przedstawianiu dużej ilości postaci na Wii i porównuje to z rozdzielczościami obsługiwanymi przez Wii U - tutaj widać będzie wszystko, dużo i będzie dzięki temu realistycznie. Zaprezentowano też Rock Pikmin, nowy rodzaj stworków, który będzie mógł niszczyć kamienie, mury i tym podobne przeszkody. W Pikmin 3 będzie można grać za pomocą kontrolerów do Wii - za pomocą Nunchucka będzie można ładować Pikminy i rzucać nimi w mury, a kontroler Wii U GamePad będzie pozwalał mieć pod ręką cały czas mini-mapę. Można też bawić się, oczywiście, tabletem do Wii U, ale na szczegóły tego typu rozgrywki jeszcze chwilę musimy poczekać.
  • W Pikmin 3 pojawią się też "liderzy" - specjalne postacie, które kontrolują Pikminy, a w trakcie zabawy będzie trzeba przerzucać się pomiędzy nimi, żeby rozwiązać różne zagadki logiczne. Gameplay będzie można też nagrywać, żeby potem obejrzeć go sobie i zobaczyć gdzie popełniło się błędy - szczególnie przydatne ma być to w przypadku trybu "Challenge Mode". W Pikmin 3 można już zagrać na targach E3. Miyamoto schodzi ze sceny i zastępuje go Reggie Fils-Aime, szef amerykańskiego oddziału Nintendo.
  •  

  • Po obowiązkowym powitaniu Reggie zapowiada, że w ciągu dzisiejszej konferencji zobaczymy... 23 gry! Nie sprecyzował jednak czy chodzi o gry bezpośrednio na Wii U, czy także na 3DS-a, które pokazywane będą podobno jutro. Reggie Fils-Aime opowiada też co "zmienia" Wii U - typowy marketing, oczywiście, ale zaczął szybko mówić konkretami: Wii U oficjalnie wspierać będzie takie usługi, jak Netflix, Hulu, YouTube, Amazon Video. Na pokazywanych w tle zdjęciach cały czas widać czarny model konsoli i kontrolera Wii U - wygląda obłędnie!
  • Pojawiło się określenie "asymetryczny gameplay", czyli pomysł Nintendo na nowy tryb rozgrywki, w którym jeden z graczy nie robi tego samego, co inni tylko np. chowa się przed innymi, czy ucieka. Oficjalnie już: Wii U będzie wspierać dwa GamePady!
  • Puszczono film objaśniający wszystkie funkcje kontrolera Wii U: wbudowany mikrofon, aparat, ilość analogów i przycisków, w jaki sposób się go trzyma i tym podobne. Bardzo szybka prezentacja wiadomości, które już znamy i o których słyszeliśmy już podczas Nintendo Direct parę dni temu. Czas przejść do usług sieciowych - Reggie zaczyna opowiadać o Miiverse.
  •  

  • Pierwsze, co gracze zobaczą na ekranie to... ścisk. Setki ludków Mii, które tłoczyć się będą wokół ikonek gier i aplikacji. Ideą jest obraz "ulicy", a kafelki przedstawiające np. Mario, czy tarczę z Zeldy są "bilboardami", przy których ludzie się zatrzymują. Mii będą mogły mówić: wysyłać sobie wiadomości, które będą pokazywane w Miiverse wszystkim, a całość wygląda jak komiksowe chmurki. Reggie obiecuje też to samo, co Iwata: na pewno będzie można korzystać z Miiverse za pomocą telefonu, komputera, tabletu, ale jeszcze nie przy starcie usługi.
  • Nowa gra: New Super Mario Bros. U! Funkcje Miiverse będą zintegrowane z tym tytułem i w trakcie gry będzie widać informacje od innych - na ekranie pojawiła się mapa z informacjami od znajomych (chwalących się swoimi wynikami, albo opowiadających o tym, że ten konkretny moment należy do trudniejszych). Czas na gameplay!
  • Mario skacze, Mario biega, Mario lata i pływa. Jest kostium, który pozwala strzelać mu fireballami, jest latająca wiewiórka... Pojawił się Luigi, a także prawdopodobnie pierwszy dłuższy niż kilka sekund zwiastun co-opa. Gra jest jednak dziwnie... powolna: mniej dynamiczna, niż poprzednie części. Pierwsza nowość związana z tabletem: za jego pomocą będzie można ustawiać bloczki na ekranie, które nadadzą podobno nowe znaczenie słowu "speedrun".
  •  

  • Reggie zapowiedział, że zobaczymy teraz kilka gier od firm innych niż Nintendo - na scenę wszedł Martin Tremblay, szef Warner Bros. Games, a na ekranach z tyłu pojawiło się logo Batman: Arkham City Armored Edition. Martin opowiada, że dzięki Wii U będziemy mogli "poznać Batmana na nowo"... w jaki sposób? W trakcie walki, na tablecie, będzie można dotykać odpowiednich przycisków na ekranie dotykowym: nowa wizja na QTE, która doda do Arkham City dodatkowy aspekt gry rytmicznej. Gracze będą mogli też kontrolować batarangi za pomocą żyroskopu (latać nimi machając tabletem), a także korzystać z materiałów wybuchowych wybierając na ekranie tabletu cele do wysadzenia w powietrze. Cały ekwipunek będzie w zasięgu ręki... Wielka nowość? Raczej nie.
  •  

  • Czas na Scribblenauts! Jerehmiah Slaczka z 5th Cell na scenie zaczyna opowiadać o Scribblenauts na Wii U. To gra, w której w specjalnej książce wpisuje się słowa, a one zaczynają ożywać - np. pisząc "słoń" widzi się na ekranie szybko słonia. Nowa wersja Scribblenauts wydana ostatnio dodała do miksu przymiotniki, a teraz dostaniemy Scribblenauts Unlimited. Świat, w którym można wymyślić wszystko i stworzyć wszystko - podobno, bo konkretów jeszcze nie usłyszeliśmy. Reklama zapowiada jednak, że możemy wpisać DOWOLNĄ rzecz, jaka przyjdzie nam do głowy - nawet psa z kołami, któremu z tyłu wystaje koparka, a na głowie ma irokeza. Dowiemy się też skąd Maxwell wziął swoją magiczną ksiązkę.
  •  

  • Po Scribblenauts - czas na krótkie trailery różnych gier, które pojawią się na Wii U. Pierwsze jest Darksiders 2, po nim... Mass Effect 3! Po nim Tank! Tank! Tank!, a następnie Tekken Tag Tournament 2 (z możliwością zjedzenia grzybka z Mario!). Oczywiście - Trine 2: Director's Cut - co innego by pasowało bardziej do tabletu Wii U? Dalej - Ninja Gaiden 3: Razors Edge i Aliens: Colonial Marines.
  • Reggie autoironicznie przypomina siebie z dawnych czasów, kiedy próbował pokonać Shigeru Miyamoto w rozgrywce w WiiFit przy pomocy Balance Boarda. Chwali się też, że te gry sprzedały się w 43 milionach egzemplarzy i opowiada o Wii Balance Boardzie, przystawce Nintendo do fintessu. Zapowiada też WiiFit U - czas na trailer.
  • Korzystać wciąż będzie się z Balance Boarda do Wii, ale rozgrywka zostanie wzbogacona dzięki tabletowi do Wii U. Pojawią się nowe minigierki (skakanie na trampolinie, oblewanie ludków z błota wodą, zjeżdżanie na sankach). Zaprezentowano też funkcję Wii U pozwalającą na ćwiczenie za pomocą tabletu, kiedy ktoś inny ogląda telewizję oraz WiiFit Meter - dodatkowy "kontroler" pozwalający sprawdzać na bieżąco ile kalorii się zrzuciło. 
  •  

  • Kolejna gra dla "casuali" - tytuł roboczy: Sing. Tablet do Wii U będzie wyświetlał teksty piosenek (karaoke), a gracze będą mogli śpiewać wszyscy razem, a także tańczyć przed telewizorem w stylu gier pokroju Dance Central. Nie wiadomo na razie czy specjalna kamera będzie ich jakoś punktować, ale raczej na to się nie zapowiada.
  •  

  • Czas na 3DS-a. Scott Moffitt, człowiek od marketingu i sprzedaży w Nintendo zapowiada jutrzejszą prezentację poświęconą tej konsoli, ale zamierza zaprezentować teraz trzy tytuły bezpośrednio od Nintendo na tę przenośkę. Pierwsza: New Super Mario Bros. 2. Widać gameplay, którego reguł niestety nie objaśniono (trzeba czekać do jutra - skąd tyle monet?), premiera: 19 sierpnia.
  •  

  • Druga gra: Paper Mario. Pojawi się w niej nowy element gameplayu - naklejki, które będzie można zrywać z otoczenia, a po zerwaniu zmienią się w bronie do wykorzystania w trakcie walk. Więcej informacji: jutro, tytuł: Paper Mario Sticker Star.
  •  

  • Trzecia gra od Nintendo: Luigi's Mansion: Dark Moon, w którym pojawi się kilka różnych "dworów", a każdy będzie mieć nietypowy gameplay i scenariusz. Pojawią się też nowe rodzaje duchów, a wszystko oczywiśćie będzie można obserwować w trójwymiarze. Premiera: na święta, pod koniec roku.
  • Jutro dowiemy się więcej - teraz oglądamy tylko krótkie trailery nadchodzących gier na 3DS-a. Są to Castlevania: Lords of Shadow - Mirror of Fate, Disney Epic Mickey: Power of Illusion, Scribblenauts Unlimited, Kingdom Hearts 3D: Dream Drop Distance... Nic, czego byśmy wcześniej nie widzieli, tak naprawdę.
  • Reggie zapowiada Lego City: Undercover na Wii U: otwarty świat, pełna eksploracja, latanie helikopterem, jeżdżenie samochodami. Mini-mapa na tablecie do Wii U i wykorzystanie żyroskopu do wyszukiwania przestępców na ekranie - zapowiada sie z tego niezła gra akcji stworzona z ogromnych rozmachem: ilość zaprezentowanych lokacji i opcji rozgrywki robi wrażenie. 
  •  

  • Na scenę wchodzi szef Ubisoftu, Yves Guillemot i opowiadać będzie o tym, co jego firma szykuje na Wii U. Opowiada więc, że nowa konsola Nintendo jest rewolucyjna i niesamowita, a także zapowiada że Ubisoft zaprezentuje pierwszy prawdziwy asymetryczny gameplay. Czas na gry!
  • Pierwsze, czym chce się pochwalić Ubisoft, to Just Dance 4. Wygląda na to, że osoba, która nie chce tańczyć będzie w stanie wpływać za pomocą tabletu na wyświetlane na ekranie wizualizacje, a także na na ruchy, które tancerze będą musieli wykonać. Osoba z tabletem będzie też decydować o tym ile czasu grający spędzą w określonej pozycji.... W skrócie: człowiek z padem będzie "mistrzem marionetek". 
  •  

  • Czas na ZombiU - jedynym sposobem przetrwania będzie w nim podobno GamePad, czyli obsługiwać kontrolerów z Wii nie będzie. Służyć ma on za celownik karabinu snajperskiego, jego żyroskop będzie bezpośrednio przekładać się na ruchy postaci na ekranie (wszystko w widoku FPP), dzięki niemu będzie można też wyrwać się z miłosnego uścisku zombie (znowu żyroskop), będzie można też hackować drzwi, korzystać z ekwipunku i tak dalej. Tablet od Wii U pozwoli też na zmienienie twarzy grającego w zombie - to, co robią popularne aplikacje komórkowe, ale w czasie rzeczywistym i dużo lepiej.
  •  

  • Kolejna szybka prezentacja zapowiedzianych już tytułów Ubisoftu na Wii U: Rayman Legends, Assassin's Creed III, Sports Connections - to samo, czym chwalili się wczoraj podczas swojej konferencji.
  • Na scenie pojawiła się instalacja przedstawiająca kilka różnokolorowych bram, jak z parku rozrywki - Reggie zapowiada, że żeby zrozumieć koncept tych bram trzeba będzie zagrać w NintendoLand. Zapowiada Katsuyę Eguchiego, który stworzył Animal Crossing, Wii Sports, Wii Sports Resort, a ten opowie nam o tym, czym ten NintendoLand w ogóle jest.
  • Będzie to wirtualny park rozrywki: nasze Mii będzie odwiedzać tę aplikację na Wii U i w ten sposób mamy poczuć się jak w Disneylandzie, ale w wersji Nintendo. Będzie to miejsce, w którym gracze spotkają się razem w wirtualnym świecie by pograć w takie tytuły, jak The Legend of Zelda: Battle Quest, Animal Crossing Sweet Day, Luigi's Mansion: Dark Days, czy też samemu w Donkey Kong Crash Course albo Takamaru's Ninja Castle. W tym ostatnim używa się pada do Wii U do rzucania shurikenami w przedmioty i postacie: teoretyczie jest to ta sama gra, która pojawiła się w zeszłym roku podczas pierwszej prezentacji możliwości Wii U.
  • Eguchi zaczyna opowiadać o Luigi's Ghost Mansion: multiplayerowej mini-gierce opartej na Luigi's Mansion. Postacie czterech graczy rozstawione są w czterech rogach mapy - tylko osoba z tabletem będzie widzieć ducha (będzie nim zresztą), którego reszta ma szukać za pomocą specjalnych latarek. Zabawa w chowanego, ale na telewizorze. 
  • Na ekranie widać ogromne wesołe miasteczko - gracze jadą ciuchcią wokół czegoś, co przypomina grę planszową. Jest kolorowo, słodko, niesamowicie, a dookoła planszy widać bramy z różnymi obrazkami: jest czapka Mario, jest Triforce z Zeldy, jest też nadgryziony listek. Te bramy prowadzić będą do różnych minigierek w NintendoLand, a usługa będzie dostępna od razu przy premierze konsoli!
  • I to już koniec. Na ekranie pojawia się NintendoLand nocą - wybuchają kolorowe fajerwerki... I to tyle. Dzięki, że byliście ze mną!

  • Redaktor
    Berlin

    Everybody wants to be a Master — everybody wants to show their skill. Everybody wants to get there faster, make their way to the top of the hill. Each time you try you're gonna get just a little bit better. Each day we climb one more step up the ladder. It's a whole new world we live in — it's a whole new way to see. It's a whole new place, with a brand new attitude. But you've still gotta catch 'em all... And be the best that you can be!

    Profil
    Wpisów1396

    Obserwujących9

    Dyskusja

    • Dodaj komentarz
    • Najlepsze
    • Najnowsze
    • Najstarsze