11
3.06.2012, 12:03Lektura na 3 minuty

Wii U: Punktowane achievementy, społecznościowość i chmura

Jeszcze przed konferencją Nintendo na E3 i przed Nintendo Direct planowanym na dzisiaj do sieci wyciekły nowe informacje na temat Wii U. To na razie tylko plotki, ale ich źródłem jest podobno europejskie studio pracujące nad grami na nową konsolę Japończyków. Jak będzie wyglądał system achievementów, integracja z serwisami społecznościowymi i chmura? Bardzo ciekawie!


Berlin

Najbardziej wiarygodne są plotki o achievementach, bo prawdę mówiąc, nie trzeba wielkiej wyobraźni, żeby samemu wpaść na to, że tak właśnie by mogły na nowej konsoli Nintendo wyglądać. Podobno gracze zdobywający "acziki" w trakcie gry będą nagradzani dodatkowymi punktami - każde osiągnięcie będzie dawało im jakąś ich określoną ilość, które potem będą mogli wykorzystać do kupienia nowych funkcji w grze. Jak mówią anonimowi developerzy, którzy są źródłem przecieków: 


Mamy sporo wolności w kwestii systemu punktowania na Wii U, możemy dodawać 'progi' dla graczy. Na przykład: jeżeli zdobędziesz X punktów, zostaniesz automatycznie przeniesiony na wyższy próg, co da ci nagrody w stylu nowych skinów do multiplayera. W zasadzie to jest dokładnie to, o co prosiliśmy Microsoft od lat. Ludzie, którzy zdobywają punkty przechodząc grę powinni być za to nagradzani – teraz możemy to zrobić"


Drugą ważną plotką jest to, że Wii U ma być zintegrowane z serwisami społecznościowymi, a konkretniej z Facebookiem, Twitterem i YouTube. Podobno w pamięci konsoli zarezerwowano sporo miejsca na funkcje pokroju automatycznego informowania o postępach w grze za pomocą Twittera, nagrywania i uploadowania filmików z gier bezpośrednio na YouTube i wrzucania screenów z poziomu konsoli na Facebooka. Źródło plotek mówi też, że:


Nintendo pracuje nad nakładką na interfejs użytkownika, która wyświetlać będzie powiadomienia z FB i Twittera, ale na razie jej nie widzieliśmy. Zachowali sporo pamięci konsoli na rzeczy tego pokroju – nie ma niestety wielkiej dokumentacji na ten temat w nowym SDK, ale powiedzieli nam, że będzie to dostępne w przyszłości.


Trzecia i czwarta nowość jest trochę mniej interesująca. Po pierwsze: podobno na początku 2013 roku udostępniona ma zostać darmowa dla wszystkich chmura, w której zmieści się kilkaset megabajtów danych, a dostęp będzie miał do niej każdy użytkownik konsoli. Po drugie: na Wii U ma pojawić się nowy system awatarowy, który uwolni użytkowników od dotychczasowych Mii - do bólu uproszczonych i brzydkich modeli "przedstawiających użytkownika", a tak naprawdę przedstawiających jakieś patyczaki o głowach balonów pomalowanych flamastrem. Miałoby to zostać zastąpione awatarami modelowanymi automatycznie ze zdjęć zrobionych w wysokiej rozdzielczości przez kontroler - później "siebie" będzie można przenieść bezpośrednio do gry. O ile Mii tworzone na podstawie zdjęć widzieliśmy już przy okazji premiery 3DS-a, a możliwość korzystania z takich wynalazków w grach na zeszłorocznym E3, to jednak połączenie tego i ulepszenie... może mieć potencjał, chociażby w grach imprezowych.

Pozostaje nam czekać na zdementowanie, lub potwierdzenie tych plotek - mam nadzieję, że okażą się prawdą. Nintendo potrzebuje kopniaka na rozpęd i musi błyskawicznie nadgonić rzeczywistość.


Redaktor
Berlin

Everybody wants to be a Master — everybody wants to show their skill. Everybody wants to get there faster, make their way to the top of the hill. Each time you try you're gonna get just a little bit better. Each day we climb one more step up the ladder. It's a whole new world we live in — it's a whole new way to see. It's a whole new place, with a brand new attitude. But you've still gotta catch 'em all... And be the best that you can be!

Profil
Wpisów1396

Obserwujących9

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze