67
2.05.2012, 12:30Lektura na 1 minutę

DICE: "System antyużywkowy niesie ze sobą wady i zalety"

Od jakiegoś czasu plotkuje się, że nowe konsole Microsoftu i Sony będą posiadać systemy „antyużywkowe” nie pozwalające uruchamiać używanych kopii gier. Niektórzy developerzy – jak Volition, twórcy Saints Row – uważają to za bardzo dobry pomysł. Inni – jak CD Projekt RED – są mu przeciwni. A co na to DICE? Szef studia stwierdził, że to rozwiązanie ma tyle wad, ile zalet.


Piotrek66

W rozmowie z serwisem CVG Patrick Bach, prezes studia DICE, przyznał, że system antyużytkowy miałby zarówno wiele wad, jak i zalet. Jak mówi:


Wadą mógłby być fakt, że za taką sama ilość pieniędzy mógłbyś kupić mniej gier. Ale moglibyście spojrzeć na to z innej strony – wiele firm dzisiaj walczy o przeżycie z powodu rynku używanych gier. Jeśli więc uważacie, że dziś pojawia się coraz mniej nowych marek – nikt nie może zaryzykować, bo ich produkcja może zostać wielokrotnie odsprzedana. Ponadto wiele gier nastawionych na zabawę w sieci cieszy się wielką popularnością. Jednym z powodów, dla którego większość multiplayerowych shooterów oparta jest na tej samej formule, jest właśnie rynek gier używanych, czego ludzie po prostu nie pojmują.


Jak dodaje:


Pozytywnym aspektem systemu byłoby to, że pojawiłoby się więcej nowych gier i marek, byłby większy rynek dla produkcji bez multiplayera. Powstałyby niesamowite gry przeznaczone tylko dla pojedynczego gracza, których dzisiaj nie ma, ponieważ ludzie je po prostu piracą. Z perspektywy gracza, jeśli chcesz kupić jak najwięcej gier, byłby problem, ale jeśli zależy mu na większej różnorodności, wówczas takie rozwiązanie byłoby w większym stopniu pozytywne niż negatywne. 



Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze