Project RPG: "Polsko-niemieckie Dark Souls" od Tomasza Gopa
Tomasz Gop, producent Wiedźmina 2: Zabójcy Królów, który od jakiegoś czasu pracuje w City Interactive, ujawnił pierwsze informacje o swojej nowej – powstającej we współpracy z niemieckim studiem Deck13 – grze. Nosi ona nazwę kodową Project RPG i jak wynika ze słów samych twórców będzie to coś na kształt... "polsko-niemieckiego Dark Souls"!
Akcja Project RPG osadzona jest w uniwersum, w którym minęło tysiąc lat od śmierci Boga. Jego ciało - zamienione w łąńcuch górski – podzieliło świat na dwie części, z których każda przyjęła inną wiarę. Na pierwszych etapach gry będziemy przemieszczać się między obiema stronami, ale w końcu zostaniemy zmuszeni do opowiedzenia się po jednej z nich. Mechanizmy zabawy mają skupiać się szlifowaniu umiejętności gracza (grind?), z kolei fabułę ukształtują nawet drobne i pozornie nic nieznaczące decyzje, a nawet styl walki gracza (o takiej produkcji, w której po prostu "idzie się przed siebie", a ona "układa się" pod gracza, mówiono w CD Projekt po zakończeniu prac na pierwszym Wiedźminem).
System walki inspirowany jest takimi tytułami, jak Dark Souls, Kingdoms of Amalur: Reckoning i Batman: Arkham City. Jego opanowanie ma być ponoć łatwe, ale dojście do perfekcji okaże się bardzo trudnym zadaniem. Gop zapowiada, że przeciwników charakteryzować będzie nie wygląd, a ich zachowanie i styl walki - co może oznaczać, że ich projekt jest dość nietypowy (bezkształtne duchy?). Warto śledzić Facebooka tego projektanta - znaleźć tam można wiele dowodów na mocną inspirację Demon's Souls/Dark Souls, co na pewno znajdzie swoje odbicie w jego nowym tytule.
Project RPG znajduje się na razie we wczesnym etapie rozwoju (wchodzi w fazę prototypowania), ale premiera wstępnie zaplanowana jest na 2013 rok. Gra ukaże się jednak na PC, Xboksie 360 i PlayStation 3.