Assassin´s Creed III: Kilka słów o Connorze i systemie walki
Osadzenie Indianina w roli głównego bohatera Assassin’s Creed III było dla niektórych pewnym zaskoczeniem. W jednym z wywiadów przedstawiciele Ubisoftu wyjaśnili jednak, że zależało im na tym, by pokazać przedstawiciela „mniejszości kulturowej” i zapewnili, iż podchodzą do tego tematu bardzo poważnie. Zdradzili też co nieco o nowym systemie walki.
W wywiadzie dla blogu PlayStation Alex Hutchinson, dyrektor kreatywny Assassin’s Creed III wyjaśnił, że developerzy nie chcieli jako głównego bohatera Brytyjczyka lub Amerykanina. Jak mówi:
Potraktowaliśmy to bardzo poważnie, kiedy zdecydowaliśmy się na indiańskiego asasyna, chcieliśmy mieć przedstawiciela tych, którzy byli o krok od eksterminacji [...]. Podobał nam się też pomysł osadzenia w roli głównego bohatera kogoś z mniejszości, zwłaszcza, że nie była ona zbytnio reprezentowana w popkulturze. Wiązało się z dużym ryzykiem – wynajęliśmy indiańskiego konsultanta, żeby upewnić się, iż podchodzimy do sprawy w odpowiedni sposób, nawet aktor wcielający się w Connora jest Indianinem.
W Assassin’s Creed III zajdą poważne zmiany w systemie walki. W grze – w przeciwieństwie do poprzednich części serii – Connor będzie mógł posługiwać się dwoma broniami jednocześnie. Wiązało się to z modyfikacją sterowania. Jak mówi Hutchinson:
Chcieliśmy, żeby wyglądał bardziej jak predator, może więc nosić dwie bronie jednocześnie – np. tomahawk i nóż, czy ukryte ostrze i nóż. Pojawi się także sporo nowych zbroi, a jeśli oglądałeś film
Jak dodaje:
W Assassin’s Creed III, jeśli przyciśniesz R1 [na PS3], będziesz biec bezpiecznie. Przemieszczać się będziesz po w miarę poziomym terenie, Connor będzie biegać między drzewami i wykonywać tylko