36
31.03.2012, 11:34Lektura na 2 minuty

Assassin´s Creed III: Kilka słów o Connorze i systemie walki

Osadzenie Indianina w roli głównego bohatera Assassin’s Creed III było dla niektórych pewnym zaskoczeniem. W jednym z wywiadów przedstawiciele Ubisoftu wyjaśnili jednak, że zależało im na tym, by pokazać przedstawiciela „mniejszości kulturowej” i zapewnili, iż podchodzą do tego tematu bardzo poważnie. Zdradzili też co nieco o nowym systemie walki.


Piotrek66

W wywiadzie dla blogu PlayStation Alex Hutchinson, dyrektor kreatywny Assassin’s Creed III wyjaśnił, że developerzy nie chcieli jako głównego bohatera Brytyjczyka lub Amerykanina. Jak mówi:


Potraktowaliśmy to bardzo poważnie, kiedy zdecydowaliśmy się na indiańskiego asasyna, chcieliśmy mieć przedstawiciela tych, którzy byli o krok od eksterminacji [...]. Podobał nam się też pomysł osadzenia w roli głównego bohatera kogoś z mniejszości, zwłaszcza, że nie była ona zbytnio reprezentowana w popkulturze. Wiązało się z dużym ryzykiem – wynajęliśmy indiańskiego konsultanta, żeby upewnić się, iż podchodzimy do sprawy w odpowiedni sposób, nawet aktor wcielający się w Connora jest Indianinem.


W Assassin’s Creed III zajdą poważne zmiany w systemie walki. W grze – w przeciwieństwie do poprzednich części serii – Connor będzie mógł posługiwać się dwoma broniami jednocześnie. Wiązało się to z modyfikacją sterowania. Jak mówi Hutchinson:


Chcieliśmy, żeby wyglądał bardziej jak predator, może więc nosić dwie bronie jednocześnie – np. tomahawk i nóż, czy ukryte ostrze i nóż. Pojawi się także sporo nowych zbroi, a jeśli oglądałeś film rozpoznasz kilka z nich. Główny system walki został jednak całkowicie przebudowany. Naszym celem było stworzenie postaci, która byłaby równie zwinna i umiejętnie poruszałaby się w dziczy, jak Ezio i Altair w miastach. Chcieliśmy zamienić pogranicze w trójwymiarowy plac zabaw z nierównymi powierzchniami, stokami i drzewami… kiedy zajęliśmy się więc systemem sterowania, chcieliśmy, żeby był on klarowny. Wciśnięcie dwóch przycisków, aby się wspiąć, było tym, co chcieliśmy osiągnąć.


Jak dodaje:


W Assassin’s Creed III, jeśli przyciśniesz R1 [na PS3], będziesz biec bezpiecznie. Przemieszczać się będziesz po w miarę poziomym terenie, Connor będzie biegać między drzewami i wykonywać tylko skoki. Ale jeśli wciśniesz też X, wówczas jego bieg stanie się niebezpieczny – będzie starał się pokonywać teren pionowo, a jeśli stanie na krawędzi urwiska, skoczy z niego. […]Udało nam się połączyć nowy system sterowania z walką. R1 zawsze oznacza bieg, nie będziesz musiał więc namierzać przeciwników, żeby ich zaatakować. A jeśli chcesz uciec ze starcia, wystarczy, że przytrzymasz R1 i oddalisz się. Wprowadzamy także pomysł, że Connor jest zawsze w ruchu, dzięki czemu może zabijać w biegu. Można więc przebiec obok strażnika, wyrwać mu muszkiet, strzelić w jego kumpla, zabić następnego gościa i dalej biec.



Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze