120
17.03.2012, 19:25Lektura na 3 minuty

Mass Effect 3: Odezwa Caseya Hudsona do graczy odnośnie zakończenia [SPOILER]

Fani wciąż nie mogą pogodzić się z zakończeniem Mass Effecta 3, które nie spełnia ich oczekiwań. Do całej sytuacji odniósł się producent gry, Casey Hudson. Uwaga – możliwe spoilery!


Piotrek66

Hudson przedstawił swoje refleksje dotyczące zakończenia Mass Effecta 3 na forum BioWare Social Network, podkreślając po raz kolejny, że opinie fanów są niezwykle ważne. Jak pisze:


Przez ostatnich osiem lat Mass Effect był owocem miłości naszej ekipy, miłości do wykreowanych postaci, medium, jakim są gry i do fanów, którzy nas wspierali. Dla nas i dla was Mass Effectowi 3 towarzyszyły wielkie oczekiwania, nie tylko jeśli chodzi o samą rozgrywkę, ale także o rozwiązanie licznych wątków i decyzji, które podjęliście w swojej podróży od 2007 roku. Zaprojektowaliśmy więc Mass Effecta 3 tak, by był serią zakończeń kluczowych wątków i historii – każda z nich kończy się sceną pokazującą konsekwencje twoich działań. Masz wiedzę o nich, kiedy uczestniczysz w ostatnich momentach swojej podróży. Zawsze chcieliśmy, żeby skala konfliktu i motyw przewodni poświęcenia się dla dobra galaktyki prowadziły do gorzkiego zakończenia – przedstawienie tego w inny sposób mogłoby zdradzić wszystkie bolesne decyzje, jakie Shepard musiał podjąć na swej drodze. Wciąż chcieliśmy jednak dać szansę graczom doświadczenia inspirującego i podnoszącego na duchu zakończenia; w historii, w której stawiasz czoła beznadziejnej walce o przetrwanie widzimy ostatnie momenty gry i wyobrażamy sobie zwycięstwo i nadzieję w kontekście poświecenia i refleksji.


Jak dodaje:


Zdajemy sobie sprawę jednak, że niektórzy z naszych najbardziej oddanych fanów potrzebują więcej odpowiedzi i czasu, by pożegnać się z ich historiami Sheparda – i wszystkie komentarze odnośnie finału są równie ważne. Opinie graczy, takie jak te, zawsze stanowiły istotny element w rozwoju serii. Jestem niezwykle dumny z tego, co osiągnęła ekipa – od pierwszej grafiki koncepcyjnej dla uniwersum Mass Effect po zakończenie Mass Effecta 3. Ale nie zrobilibyśmy tego sami. W trakcie rozwoju serii, Mass Effect było doświadczeniem, którym dzielili się developerzy i fani – nie tylko w trakcie grania w poszczególne odsłony cyklu, ale także w czasie ich projektowania i tworzenia. Sympatia dla Garrusa i Tali doprowadziła do implementacji związku pomiędzy nimi w Mass Effect 2. Prośby o głębsze mechanizmy RPG doprowadziły do wprowadzenia kluczowych zmian w Mass Effect 3. Wasze opinie zawsze się liczyły. Mass Effect 3 jest wynikiem współpracy pomiędzy developerami i graczami i nadal zamierzamy was słuchać. Dokąd więc się teraz udamy? W ciągu najbliższego roku będziemy wspierać Mass Effecta 3 pracując nad nową zawartością. I wciąż będziemy was słuchać ponieważ wasze spostrzeżenia i konstruktywna krytyka pomogą nam określić, jak powinny wyglądać te dodatki. To nie jest ostatni raz, kiedy słyszycie o komandorze Shepardzie. Czekamy na dalsze wasze wsparcie i zaangażowanie – będziemy współpracować, by kształtować pozostałe doświadczenia w historii trylogii Mass Effecta. Dzięki, że udaliście się w tę podróż razem z nami.


Szczerze? Nie sądzę, by ta odezwa uspokoiła rozsierdzonych fanów…

Z kolei Jessica Merizan, odpowiedzialna w BioWare za kontakty z graczami, oznajmiła, że zbiera wszystkie opinie fanów odnośnie zakończenia i - co ważne - zachęca do dalszej konstruktywnej dyskusji i krytyki. Natomiast TUTAJ znajdziecie bardzo ciekawą analizę (w języku angielskim) poczynań marketingowych BioWare w ciągu ostatnich kilku dni. Jej autor stara się przekonać, że działania studia są zaplanowaną strategią PR-ową.


Redaktor
Piotrek66
Wpisów17556

Obserwujących0

Dyskusja

  • Dodaj komentarz
  • Najlepsze
  • Najnowsze
  • Najstarsze