Guild Wars 2: Co nieco o systemie rozwoju postaci
ArenaNet ujawniło szczegóły dotyczące systemu rozwoju postaci w Guild Wars 2, który różnić się będzie nieco od tego z pierwszej części. Czego się dowiedzieliśmy?
Na oficjalnym forum ArenaNet Jon Peters, projektant ArenaNet, ujawnił nowe informacje o systemie rozwoju postaci w tej sieciówce, który podobnie jak w „jedynce”, opierać się będzie na atrybutach i cechach.
W Guild Wars 2 prócz czterech głównych atrybutów – mocy, witalności, precyzji i wytrzymałości – pojawi się kilka kolejnych. Np. Malice zwiększy obrażenia zadawane przez ogień, czy truciznę, a Compassion wzmocni umiejętności lecznicze. Pojawią się też atrybuty przypisane do konkretnych klas postaci – np. Brawn zwiększy u wojownika liczbę zadawanych obrażeń od wybuchu, a Conning zmniejszy złodziejowi czas oczekiwania na ponowne skorzystanie z umiejętności skradania się. Na każdym poziomie doświadczenia gracz otrzyma punkty, które będzie mógł przeznaczyć na rozwój podstawowych atrybutów. Wartości pozostałych zwiększane będą poprzez cechy.
No właśnie – cechy. To kolejny element systemu rozwoju postaci w Guild Wars 2. Każda klasa ma pięć linii cech składających się z 30 punktów. Zwiększają one efektywność dwóch danych atrybutów – np. Discipline rozwinie Prowess i Brawn, a Virtues wpłynie na Malice i Willpower. Po wykupieniu 5., 15. I 25 punktu danej cechy gracz otrzyma tzw. „drobną cechę” gwarantującą pewne bonusy do umiejętności.
Pojawia się też „duże cechy” znacznie zwiększające skille prowadzonych przez nas postaci – dostaje się je po zdobyciu 10., 20. I 30 punktu w jednej linii cech. W Guild Wars 2 będzie można też skorzystać z pomocy trenerów, którzy zresetują nasze umiejętności, dzięki czemu na nowo będziemy mogli rozdać posiadane punkty doświadczenia. Same cechy będziemy mogli rozwijać od 11. Poziomu doświadczenia – od tego momentu na każdym nowym levelu dostaniemy po jednym punkcie.